سخنگوی آموزش و پرورش: آموزش و پرورش را مانند «دسته گل» به کابینه جدید تحویل می‌دهیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته حدود 203 هزار کمبود نیرو داشتیم، گفت: دو آزمون استخدامی برگزار شد و هیچ کدام از آنها تا 29 شهریور اعلام نشد. نتایج آزمون دبیری به زودی اعلام می شود. در حال حاضر نتایج آزمون بخش کیفیت اعلام می شود، بنابراین ما زیاد نگران کمبود نیروی انسانی نیستیم.

علی فرهادی درباره نحوه واگذاری وزارت آموزش و پرورش به دولت چهاردهم گفت: بر اساس وظیفه مشروع، ملی و قانونی موظفیم تلاش کنیم کار این وزارتخانه در محل کار این وزارتخانه زمین نخورد. در زمان حاضر ما مسئول هستیم، جز حضورمان در شورای وزیران. هدف جذب نیرو، پرداخت، آموزش منابع انسانی و برنامه ریزی برای آماده سازی اولین کلاس های کره اسب ها به شیوه ای کارآمد است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما این است که بدون توجه به اینکه چه کسانی مشغول هستند و چه دولتی کارها را انجام دهیم، تصریح کرد: تلاش می کنیم شرایط را برای دولت جدید با شروع به کار مهیا کنیم و این وظیفه ماست که وزارت را زیبا کنید آنها را مرتباً مانند یک «دسته گل» تحویل دهید تا دولت چهاردهم به کار خود ادامه دهد.

سخنگوی رسمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هر وزیری که مسئولیت آموزش و پرورش را بر عهده دارد، کار سختی پیش رو دارد و باید به گونه ای عمل کنیم که در آینده برای او سخت نباشد قانون 1403 و قانون برنامه هفتم سعی کنیم جدول زمانی را از دست ندهیم و بتوانیم وزارتخانه را بدون بحران واگذار کنیم.

فرهادی با بیان اینکه در همان زمان در سال گذشته شرایط وزارتخانه بسیار بحرانی بود، گفت: حدود 203 هزار نفر کمبود نیرو داشتیم و دو آزمون استخدامی انجام شد و تا 30 شهریور هیچ یک از نتایج اعلام نشد. نتایج آزمون تحصیلی امسال اعلام شد. نتایج آزمون دبیری به زودی اعلام می شود. نتایج آزمون کیفی پرسنل نیز اعلام خواهد شد و لذا ما چندان دغدغه نیروی انسانی نداریم، مشروط بر اینکه موضوع تقویت تدریس معلمان فعال و بازنشسته و ظرفیت قانونی برای ادامه خدمت به همکاران واجد شرایط را جدی بگیریم. برای بازنشستگی تا زمانی که بحران سپری شود از دو سال برای شروع اولین مهر آرام استفاده کنیم.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای ابتدای مهرماه گفت: در اول مهرماه همه دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی اجباری باید ثبت‌نام شوند، اما تامین نیروی انسانی کافی است. مهمترین محور فعالیت های مهرماه امسال این است که با توجه به آزمون های استخدامی انجام شده، امیدواریم با تداوم خدمت بازنشستگان واجد شرایط بازنشستگی، بخشی از آن تامین شود. بخشی از آن برای معلمان شاغل و بازنشسته جبران و بخشی دیگر با پیشنهادات تهیه شده و مورد توافق وزارت آموزش و پرورش جبران و آموزش تکمیلی می شود

فرهادی ادامه داد: آماده سازی فضای آموزشی و تامین تجهیزات آموزشی نیز با کمک سازمان نوسازی مدارس و ادارات آموزش و پرورش همگانی در استانداری ها در قالب طرح مهر در حال پیگیری است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *