سخنگوی شورای نگهبان: هیچ‌ شکایت و اعتراضی از سوی نامزدها دریافت نکردیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: سخنگوی شورای نگهبان گفت: خوشبختانه علی‌رغم پیگیری‌ها و ارتباط شورای نگهبان با کاندیداها و ستاد آنها، هیچ‌یک از آنها شکایت یا اعتراضی نسبت به روند برگزاری مرحله اول انتخابات نداشتند.

هادی تهنازف، عضو وکلا و سخنگوی رسمی شورای نگهبان در گفت و گو با برنامه تلویزیونی زمان، گفت: وزارت کشور شنبه 18 تیرماه نتایج نهایی مرحله اول 14 را اعلام کرد. انتخابات ریاست جمهوری. ما طبق قانون امکان دریافت شکایات و اعتراضات را داریم و این موضوع بررسی شده است.

وی افزود: ارتباطات لازم برای دریافت شکایات و اعتراضات چه از طریق سامانه نظارت مردمی و چه از طریق نمایندگان نامزدها و خانواده ها به صورت حضوری در دبیرخانه شورای نگهبان انجام شده است.

سخنگوی رسمی شورای نگهبان گفت: خوشبختانه علی‌رغم پیگیری‌ها و ارتباط شورای نگهبان با نامزدها و ستاد آنها، هیچ‌کدام از آنها شکایت یا اعتراضی نسبت به روند برگزاری مرحله اول انتخابات نداشتند.

تهذیف در خصوص شکایات مردمی که به سامانه «مردم نظیر» ارسال شده است، گفت: مواردی که در روز انتخابات گزارش شده ساده بوده و در همان روز انتخابات توسط شش تیم کاری که برای نظارت بر انتخابات مستقر شده بودند، پیگیری شد. رسیدگی به برخی پرونده ها به ستاد نیاز داشت و برخی گزارش ها فاقد مستندات لازم بود.

وی بیان کرد: بنابراین روز یکشنبه 19 تیرماه صحت مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری به تایید شورای نگهبان رسید و به وزارت کشور اعلام شد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: پس از اعلام رسمی انتخابات، تبلیغات برای داوطلبان راه یافته به مرحله دوم آغاز شد و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه (۲۴ ساعت) ادامه دارد. قبل از شروع رای گیری) وی گفت: با توجه به اینکه انتخابات به مرحله دوم کشیده شده، قرار بود در اسرع وقت اعتبار انتخابات را تایید کنیم تا نامزدها فرصت بیشتری برای اعلام نظر داشته باشند.

التنظف تأیید کرد که روند انتخابات در مرحله دوم مانند مرحله اول است. کلیه اقدامات قوه مجریه تابع نظارت شورای نگهبان است که ناظر بر انتخابات است. شورای نگهبان بر تمامی عملیات نظارت خواهد داشت. صحت مرحله دوم انتخابات نیز در شورای نگهبان بررسی می شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *