سخنگوی وزارت خارجه: درخواست غیرمنطقی استرالیا و نیوزیلند به‌معنای نادیده‌گرفتن حق ایران در تنبیه متجاوز و ایجاد بازدارندگی در مقابل ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: درخواست غیرمنطقی استرالیا و نیوزلند از جمهوری اسلامی ایران به معنای نادیده گرفتن حق ذاتی ایران در مجازات متجاوز و ایجاد بازدارندگی در برابر ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران – چهارشنبه در واکنش به بیانیه مشترک نخست وزیران استرالیا و نیوزلند در خصوص بحران منطقه غرب آسیا، گفت: بیانیه تنها بخشی از حقایق را پوشش می‌دهد و سایر بخش‌های مهم را نادیده می‌گیرد و تاکید می‌کند که درخواست آتش‌بس فوری در غزه، حفاظت از غیرنظامیان و ارسال فوری و کافی کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه یک خواسته جهانی است. جامعه بین الملل باید اقدامات عملی و مؤثری برای تحقق آن اتخاذ کند و رژیم صهیونیستی را به پذیرش آن وادار کند

الکنانی با اشاره به اینکه بیانیه مشترک استرالیا و نیوزلند بار دیگر نشان دهنده اعمال استانداردهای دوگانه این کشورها در زمینه حقوق اساسی بشر، حقوق بین الملل و تحولات منطقه است، افزود: حمایت آشکار و پنهان از رژیمی که درگیر است. جنایت بیش از 10 ماه متوالی جنگ و نسل کشی علیه شهروندان مظلوم فلسطین است و این به معنای تشویق رژیم فوق الذکر به ادامه این جنایات شنیع است.

وی خاطرنشان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد و اکنون ثبات و امنیت منطقه در معرض تهدیدات جدی ناشی از رفتار جنایتکارانه ناقض منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های آن قرار گرفته است. . وی افزود: محتوای بیانیه صادر شده از سوی این دو کشور مصداق واقعی چشم پوشی از واقعیت ها و هدایت پیام نادرست به افکار عمومی و مخاطبان جهانی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تائید کرد: با توجه به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه واحد در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی با ترور «اسماعیل» هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس. و تشکیلات خودگردان فلسطین. نخست وزیر سابق به دلیل حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی، صدور درخواست غیرمنطقی فلسطین، استرالیا و نیوزلند از جمهوری اسلامی ایران به معنای نادیده گرفتن حق ذاتی ایران در مجازات متجاوز و ایجاد بازدارندگی در برابر ماجراجویی های وی است. . رژیم صهیونیستی.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: منشأ اصلی تهدید صلح و امنیت منطقه و بین‌المللی رژیم نژادپرست صهیونیستی است و رویکرد استرالیا و نیوزلند در انتخاب گزینشی هنجارهای بین‌المللی نه تنها به کاهش تنش در منطقه کمک می‌کند، بلکه منجر می‌شود. برای تشویق بیشتر رژیم سرکش اسرائیل و اقدامات بی ثبات کننده آن این سیستم در منطقه انجام می شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *