سردار نقدی: ایران تنها کشوری است که شرط رهبری آن دانشمند بودن است/ شیوه تقدیر از نخبگان علمی با سایر حوزه‌ها مشکلی است که بواسطه رواج فرهنگ غربی در کشور بوجود آمده؛ نفرات زیادی صفحه اینستاگرام فردی که انواع خالکوبی‌ها را بر بدن خود می‌زند، دنبال می‌کنند، اما دانشمندان ما شاید ۱۰۰ نفر هم دنبال کننده نداشته باشند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در جهان است که لازمه رهبری آن عالم بودن است، تاکید کرد: حضور علما در کنار رهبران نظامی خطرات امنیتی را به دنبال خواهد داشت. برای این عزیزان به دلیل خصومت های موجود با کشور ما.

به گزارش خبرگزاری آنتاکا، سردار نقدی در دیدار با علی نادری وردجانی و حنان خرمدشتی برندگان مدال المپیک نجوم و خانواده هایشان گفت: به فرزندان ایران که باعث افتخار آنها هستند تبریک می گویم. یادآوری می کنم که ما طرفدار همه هستیم و به هموطنان سرافراز خود احترام می گذاریم و این را محدود به بخشی از جامعه نمی دانیم. زمانی که مسئولیت سازمان بسیج مستضعفین را بر عهده داشتم، هر سال از داوطلبان کنکور سراسری یک شماره دعوت می کردم و یک روز با آنها به بازدید علمی از حوزه های صنعتی و نظامی می رفتیم.

وی افزود: برگزیدگان کنکور زمانی که در بازدیدهای مذکور شرکت کردند، گفتند نمی‌توانیم باور کنیم که به چنین موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم، زیرا دشمنان در تبلیغات خود مدام از کمبود دانش و امکانات صحبت می‌کنند. کشور ملت

شهید شهریاری نماد نخبگان معاصر است

سردار نقدی ادامه داد: خداوند اهل علم را گرامی داشته است و این معرفت باید در راستای رشد ارزش های انسانی و الهی باشد. به عبارت دیگر، کسانی که دانش خود را در جهت ساختن بمب بر سر مردم بی دفاع غزه قرار دهند، سودی نخواهند برد. بنابراین، حکمت این است که مردم از علم خود برای رشد جامعه انسانی استفاده کنند، نه برای سرکوب مردم و جامعه انسانی.

وی افزود: ما الگوهایی مانند دکتر چمران داریم که با وجود اینکه استاد فیزیک برکلی بودند، اما به ایران بازگشتند تا دانش خود را در اختیار مردم کشورش قرار دهند. البته ما در کشور مشکلات و کاستی هایی داریم که باید روی آن ها تکیه کنیم و در عین حال برای رفع آن تلاش کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ساخت کشتی، پهپاد، توسعه انرژی هسته ای، کسب رتبه چهارم جهان در فناوری نانو و… نمونه هایی از نتایج تلاش نخبگان کشور است. دکتر شهریاری نماد نخبگان کشورمان در سال های اخیر است. او طرح تحقیقاتی را که دولت آماده پرداخت 20 میلیارد دلار برای آن بود، بدون دریافت هیچ مبلغی تکمیل کرد.

وی تصریح کرد: روش و تفاوت تجلیل از نخبگان علمی با سایر حوزه ها مشکلی است که به دلیل گسترش فرهنگ غرب در کشور به وجود آمد. مثلاً فردی که همه جور خالکوبی روی بدنش می‌کند و سواد ندارد، وقتی عکس‌هایش را در اینستاگرام می‌گذارد، خیلی‌ها صفحه این فرد را دنبال می‌کنند، اما در مقابل علمای ما شاید 100 فالوور نداشته باشند. این نوع رفتار به فرهنگ وارداتی غربی برمی گردد. پس همه ما باید تلاش کنیم تا این فرهنگ را تغییر دهیم.

دشمن در مسائل علمی دخالت می کند

سردار نقدی سپس گفت: به عنوان مثال به جای دعوای جوانان برای حمایت از یک تیم خاص، باید بر سر مسائل علمی دعوا شود و در گذشته هم این اتفاق افتاده است. در گذشته در مسائل علمی جایگاهی نداشتیم، اما اکنون در جایگاه پانزدهم علمی جهان قرار داریم و این نشان می دهد که از نظر علمی پیشرفت کرده ایم و از بسیاری از کشورها پیشی گرفته ایم. حقیقت این است که این از برکت انقلاب اسلامی است که به مقام علم ارزش بخشید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در جهان است که لازمه رهبری آن دانشمند بودن است، تاکید کرد: ما به حضور علمای کشورمان در کنار نظامیان علاقه مند و افتخار می کنیم. اما حضور این افراد به دلیل دشمنی با کشورمان بوده و خطرات امنیتی برای این عزیزان به همراه خواهد داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: دشمنان در بحث های علمی و فناوری کارشکنی های زیادی می کنند، بنابراین وقتی می خواهیم در حوزه های صنعتی کاری انجام دهیم، کارشکنی می کنند تا نتوانیم به نتیجه برسیم. و شما ناامید می شوید.»

وی با بیان اینکه در گذشته اصلاً کانون ملی نخبگان نداشتیم، تصریح کرد: این گونه کانون ها بر اساس تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد چرا که متولیان امر به این گونه مراکز توجهی نداشتند. . مشکلات نخبگان و علاقمندان به سربازی می توانند خدمت سربازی خود را در مراکز علمی و تحقیقاتی سپری کنند.

سردار نقدی گفت: امیدواریم مسابقات علمی در آینده مانند مسابقات ورزشی مخاطبی پیدا کند. البته ورزشکارانی که روی سکو قرار می گیرند سال ها تلاش کرده اند تا به چنین جایگاهی برسند، اما ارزش علم همچنان از هر مقامی بالاتر است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *