سرعت وزش طوفان گرد و خاک سیستان از ۱۰۰ کیلومتر گذشت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: طوفان گرد و خاک با سرعت 115 کیلومتر در ساعت منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را درنوردید.

محسن حیدری با اشاره به هشدار هواشناسی برای نارنجی بودن جو که پیش از این در خصوص پیش بینی طوفان در سیستان منتشر شده بود، گفت: امروز شهرستان زابل با حداکثر سرعت 115 کیلومتر در ساعت دچار طوفان گرد و غبار شد. این باعث گرد و غبار شد که شعاع دید افقی را به 800 متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: سرعت باد در شهرستان زهک پیشین به 80 کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی به 800 متر کاهش یافت.

وی گفت: تا روز چهارشنبه با تشدید جریانات شمالی در شمال استانداری وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط طوفان گرد و خاک، دید افقی پایین، کیفیت هوا پایین و اختلال در تردد پیش بینی می شود.

حیدری افزود: در این مدت وزش باد و گرد و خاک در مناطق مرکزی، کمربندی غربی و مرز شرقی فرمانداری نسبت به مناطق شمالی با شدت کمتری می وزد و افزایش گرد و خاک پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در هنگام غبارآلود شدن هوا برای بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان توصیه می شود از حرکت غیر ضروری خودداری شود. احتیاط در تردد جاده ای و حفاظت از گلخانه ها و محصولات زراعی توصیه می شود و از کار در ارتفاعات خودداری شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *