سفیر روسیه در تهران: کار بر روی توافقنامه مشارکت راهبردی جامع بین مسکو و تهران تقریباً به پایان رسیده / میانجی‌گری ایران در جنگ اوکراین را بررسی می‌کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: سفیر روسیه در ایران به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اگر طرف ایرانی تمایل خود را برای میانجیگری در جنگ اوکراین نشان دهد، مسکو آماده بررسی این پیشنهاد است.

الکسی ددوف، سفیر روسیه در ایران گفت: اگر ایران تمایل خود را برای پیوستن به روند میانجیگری در این زمینه ابراز کند. [در حل مناقشه اوکراین] ما حاضریم چنین پیشنهادهایی را بررسی کنیم.»

پیشتر آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته بود که مسکو تهران را به عنوان میانجی در مذاکرات صلح درباره جنگ اوکراین می پذیرد و در صورت ارائه چنین پیشنهادی، آن را بررسی خواهد کرد.

این مقام وزارت خارجه روسیه گفت: اگر ایران علاقه مند به پیوستن به برنامه های میانجیگری است که در حال حاضر توسط ده ها کشور (غربی) اجرا می شود، ما آماده بررسی آن هستیم. طبیعتا دوستان ایرانی در این زمینه پیام خاصی ندادند.»

سفیر روسیه همچنین به اسپوتنیک گفت: کار بر روی توافقنامه مشارکت استراتژیک جامع بین مسکو و تهران تقریباً کامل شده است.

ددوف گفت: در زمینه‌هایی که انتظار تغییرات را داریم، این یک توسعه کیفی روابط ما در انعقاد توافقنامه مشارکت راهبردی جامع است که رو به اتمام است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *