سهمیه ایران در لیگ نخبگان رسماً کاهش یافت / یک به علاوه یک، کرسی‌های ایران در آسیا

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ورزش 3: با اعلام رسمی رئیس کمیته صدور مجوزهای حرفه ای، سهمیه ایران در فصل آینده لیگ برتر کاهش یافت.

همانطور که قبلا اعلام کرده بودیم، سهم فوتبال ایران در دو فصل آینده لیگ الیت (2025-2026) کاهش یافته و به 1+1 رسیده است. پس از موفقیت العین در فصل قبل در لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در این مسابقات، فوتبال امارات توانست ایران را پشت سر بگذارد و سهم 1+2 را به خود اختصاص دهد.

البته همانطور که گفته شد این کاهش سهمیه برای دومین دوره لیگ نخبگان اعمال می شود و در اولین دوره این پیکارها که از چند روز دیگر آغاز می شود، سهم ایران 2+1 با صعود استقلال و پرسپولیس بود. به مرحله گروهی و سپاهان در مرحله مقدماتی شرکت کرد اما نتوانست به مرحله گروهی صعود کند.

در بیست و سومین جلسه ستاد وحدت ورزشگاه ها برخی از مسئولان، اصحاب رسانه آنلاین، تعدادی دیگر از مسئولان شوراهای استانداری، سازمان لیگ، روسای کمیته های اخلاقی و انضباطی و نایب رئیس فدراسیون نیز حضور داشتند. مصطفی زارعی که در سالن حضور داشت در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد

رئیس کمیته صدور مجوز اتحادیه فوتبال گفت: متاسفانه برای فصل آینده لیگ برتر سهم ما کاهش یافته و 1+1 خواهد بود. این سهمیه با توجه به امتیازاتی که در پنج سال گذشته کسب کردیم اعلام شد. برای این مشکل اینکه کدام تیم ها سهمیه می گیرند باید سازوکاری اندیشیده شود. ضمن اینکه سهمی در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: باید گفت اگر نمایندگان ما در مسابقات امسال نتایج خوبی کسب نکنند، احتمال دارد دوباره از سهمیه ما کسر شود. دو امتیاز با قطر فاصله داریم. یعنی این کشور که سهمیه 1+2 دارد دو امتیاز بیشتر از باشگاه های ما کسب کرد و جای جبران دارد که نیاز به برنامه ریزی خوب در این زمینه دارد تا نمایندگان ما در آسیا نتایج خوبی کسب کنند.

وی گفت: قرار است یک شرکت استرالیایی به عنوان نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا در مراحل صدور مجوز از راه دور و حضوری اسناد باشگاه را تایید کند که کار ما را بسیار سخت می کند. در دو سال گذشته ما در کمیسیون صدور مجوزهای حرفه ای سعی کرده ایم استانداردها را رعایت کنیم و بسیار سخت گیر بوده ایم. اما علاوه بر اینکه استانداردها در سال جاری سخت شده است، ممیزی ها نیز افزایش یافته است. من به شدت نگران تکرار اتفاقات فصول گذشته (اخراج نمایندگان ایران از آسیا) هستم و باید سیاست های لازم را در فدراسیون اعلام کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

زارعی در پایان افزود: یکی از مواردی که اخیرا اضافه شده مربوط به کیفیت ورزشگاه ها است که مطمئنا شرکت استرالیایی نسبت به ما نگاه سخت گیرانه تری به ورزشگاه ها خواهد داشت و امیدوارم تا پایان سال مارس که این زمان مناسب برای بازدید از ورزشگاه ها و رسیدن به استانداردهای لازم خواهد بود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *