سود ۲.۱ میلیارد تومانی وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: در حالی که شورای عالی مسکن وام نهضت ملی مسکن را به 800 میلیون تومان افزایش داد، سود این تسهیلات در دوره بازپرداخت 20 ساله از مرز 2.1 میلیارد تومان خواهد گذشت.

چهارشنبه هفته گذشته در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها به 800 میلیون تومان موافقت شد. بر این اساس متقاضیان طرح مذکور می توانند پس از تایید و ابلاغ شورای عالی بانک مرکزی تا سقف 800 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

پیش از آن دولت سیزدهم برای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور سقف 550 میلیون تومان تعیین کرده بود. در اردیبهشت ماه سال گذشته، شورای پول و اعتبار سابق، پس از بررسی نامه شماره 24393 مورخ 27 اردیبهشت 1402 هجری شمسی در خصوص تصویب شورای عالی مسکن در جلسه ششم خود، سقف فردی تأسیس طرح های حمایتی مسکن را تعیین کرد. بر اساس ماده 4 قانون جهش تولید مسکن 550 تعیین شد. یک میلیون تومان در تمام شهرهای کشور نیز به همین ترتیب تعیین شده است.

به گزارش تسنیم، ابتدا اعلام شد که بازپرداخت وام 550 میلیون تومانی به صورت مرحله‌ای خواهد بود و در این صورت متقاضیان باید طی 20 سال مبلغ 2 میلیون و 372 میلیون و 455 هزار تومان بابت وام 550 میلیون تومانی پرداخت کنند. که حدود یک میلیارد و 822 میلیون تومان سود بوده است.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن دی ماه سال گذشته پس از انتقاد از اقساط بالای این وام، از کاهش اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن به 5 میلیون تومان خبر داد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی افزود: مقرر شد اقساط وام نهضت ملی مسکن به صورت پلکانی باشد و در این صورت وام گیرنده در ماه‌ها و سال‌های ابتدایی بازپرداخت در معرض فشار -اقساط بالا- قرار نگیرد در دو سال اول بازپرداخت، اقساط حداکثر 5 میلیون تومان در ماه پرداخت می شود تا متقاضیان نهضت ملی مسکن از پس آن برآیند. بعد از دو سال اقساط به تدریج دریافت می شود.

همانطور که اشاره کردیم در آخرین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست محمد مخبر سرپرست رئیس جمهور، وام 800 میلیون تومانی به نهضت ملی مسکن تصویب شد. با اجرای این تصمیم، اقساط وام 20 ساله و بازپرداخت ساده ماهانه تقریباً 12 میلیون و 350 هزار تومان خواهد بود.

مجموع بازپرداخت وام مذکور حدود 3 میلیارد تومان است. متقاضی در پایان بسته 240 (ماه دوازدهم سال بیستم) مبلغ 2 میلیارد و 163 میلیون و 158 هزار تومان به نفع تسهیلات پرداخت کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *