سید احمد خاتمی: برخی بی دینی را الگو می‌دانند؛ بیعت با امام زمان این است که با حجاب‌ها در اکثریت باشند / بیعت با امام زمان جدای از بیعت با ولی فقیه نیست

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یکی از اعضای شورای خبرگان رهبری گفت: بیعت با امام زمان (عج) از بیعت با ولی امر جدایی ناپذیر است و موضوع مهم – اطاعت از ولیعهد است. ” عمر (علیه السلام) به معنای حافظ دین.

به گزارش «انقاطار»، حجت الاسلام سید احمد خاتمی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، شامگاه پنج شنبه 22 شهریور ماه در اجتماع مردم منتظران ظهور ثانویه گفت: در مسجد جامع جمکران: برخی از مراجع می‌گفتند اگر می‌توانیم تمام نمازمان را در جمکران می‌خوانیم و حوض ملک از برکات مسجد مقدس جمکران است.

به گزارش حوزه، یکی از اعضای فرهنگستان فقه گفت: – بیش از 60 هزار طلبه در حوزه علمیه قم که بزرگترین حوزه علمیه شیعه در جهان است، تحصیل می کنند.

امام جمعه طاهرانی گفت: شایستگی حضرت ولی عصر(عج) و کسانی که با توسل به ایشان در این مکان به مقصود رسیدند، قابل تبدیل به کتاب است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: علاقه طلاب به مسجد مقدس جمکران سند بسیار ارزشمندی برای این مسجد است و آنچه امشب در اولین شب امامت آن حضرت اهمیت دارد بیعت است. به امام علیه السلام. زمان

عضو شورای رهبری خبرگان رهبری ادامه داد: شب اول و فردا در اولین روز امامت حضرت ولی عصر(عج)، بیعت با امام زمان، بیعت با رسول است. خداوند، و بیعت با رسول خدا، بیعت با خداست. .

وی خاطرنشان کرد: در سوره فتح آیه 18 آمده است که اینها با تو بیعت می کنند، با خدا بیعت می کنند، پس بیعت امشب و فردا است و انشاءالله تا مرگ جاودانه خواهند بود. این بیعت با خداست. .

خاتمی یادآور شد: وفاداری – ما به امام زمان (عج) ایستادن بر آموزه حق به معنای تجلی است و باید مراقب باشیم که دشمنان ما را از این عقیده که توحید مستقر است منحرف کنند.

یکی از اعضای فقیه شورای نگهبان گفت: دویست و پنجاه آیه از قرآن به امام زمان (عج) و پانصد روایت از شیعه و سنی در مورد امام زمان و صفات آن حضرت وارد شده است. ظهور و غیبت پیامبر و دو هزار روایت از حضرت مهدی صلی الله علیه و آله و سلم، پس ایستادن بر این عقیده بسیار مهم است.

امام موقت تهران اذعان داشت: امام صادق فرمودند امام زمان دو غیبت داشتند، یک غیبت کوچک که حدود هفتاد سال طول کشید و یک غیبت کبری و ما در عصر این غیبت هستیم و غیبت کبری. غیبت طولانی است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: افراد کمی بر این باور ایستاده اند و دومین نکته مهم در این بیعت در واقع بیعت عملی با دین است.

خاتمی گفت: نوع بیعت با امام زمان(عج) این است که از خودمان شروع کنیم و به خانواده برسیم، دین خود را گرامی می داریم و پای اسلام می ایستیم.

وی ابراز کرد: برخی الحاد را مصداق می دانند و اکثریت با حجاب و ایستادگی بر دین خود که تعریف می کنند با امام زمان بیعت می کنند.

آیت الله خاتمی گفت: دینداری در زمان غیبت بسیار سخت است و در کتاب البحار آمده است که پیامبر فرمودند دینداری در زمان غیبت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است. مثل ریشه کن کردن درختی پر از خار در شبی تاریک اجازه بدهید حضور داشته باشیم.

یکی از اعضای فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: موضوع مهم – اطاعت از جانشین رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) یعنی ولی فقیه در روایات آمده است ولی و فقیه نه تنها یک رهبر سیاسی است، بلکه جانشین امام زمان است، در حالی که بیعت با امام زمان (عج) است، اما او نیست یک فقیه

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *