سید حسن نصرالله: در صورت آتش‌بس در غزه، ما هم به آتش‌بس متعهد هستیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم شهادت «محمد نامه ناصر» از رهبران ارشد حزب الله در حومه بیروت گفت: اگر دشمن به جنوب حمله کند با جان خود از آن دفاع خواهیم کرد. ”

به گزارش الاحد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم شهادت «محمد نیامت ناصر» از رهبران ارشد حزب الله در امام مجتبی گفت: در حومه بیروت: شهدای طوفان الاقصی از درخشان‌ترین و عالی‌ترین نمونه‌های شهادت در راه خدا هستند، زیرا در جنگ حق آشکار شرکت کردند. در مورد آن هیچ تردیدی نیست.

نصرالله در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهدا که در روزها و هفته های گذشته به درجه رفیع شهادت نائل شده اند، از دست دادن عزیزانشان را با آنان ابراز همدردی کرد.

وی افزود: به یاد شهدای رهبر سخنرانی خواهم کرد اما آرزو داشتم به یاد هر شهیدی صحبت کنم. آرزو دارم عمرم را در خانه این شهدا و در میان خانواده هایشان بگذرانم اما متاسفانه به دلایل مختلف این امکان وجود ندارد. شهدای ما همه شهید در راه خدا هستند و همه رهبر و چراغ راه و شهدای سربلندی و عزت و افتخار هستند.

نصرالله گفت: وقتی من یا یکی از برادرانم صحبت می کنیم، حتی اگر در اوج جنگ باشیم، با اطمینان صحبت می کنیم. چون اولاً به خدا توکل می کنیم و ثانیاً رزمندگانی مثل ابو نیمه و ابوطالب و جواد و دیگر رزمندگان داریم. ما می دانیم چه بر سر راهمان آمده است و می دانیم چه رهبران، رزمندگان، قهرمانان و مردم مصمم و همچنین چه محیط نجیب، وفادار، صبور و مبارزی داریم. سردار حاج ابونیمه رزمنده، اسیر، رزمنده و دو بار سرباز شد. او رهبر بود و در نهایت به خوبی نتیجه داد.

حاج ابونیمه در جنگ 33 روزه 33 روز زیر آتش بود

نصرالله ادامه داد: در جنگ سال 1385 که 33 روز به طول انجامید، حاج ابونیمه 33 روز در خط مقدم و زیر آتش بود و برای مبارزه و مقابله با داعش به سوریه رفت و سپس برای مبارزه با داعش و رهبری عملیات به عراق رفت. او همچنین در درگیری ها در برخی مناطق شرقی شرکت داشت.

وی افزود: رزمندگان مقاومت برای حضور در خط مقدم نبرد برای هجوم به الاقصی از یکدیگر پیشی می گیرند. پایبندی ما به نبرد هجوم به الاقصی از روز اول ثابت بوده است. ما نبرد خود در جبهه لبنان را نیز طوفان الاقصی نامیدیم.

آرزوی ما کاهش ارزش دشمن بود که محقق شد

نصرالله گفت: ما وارد نبرد طوفان الاقصی شدیم و آن را هدف گذاری کردیم. آنچه در این نبرد برای ما مهم است، موضع دشمن و شناخت این وضعیت است. زیرا نبرد ما با این دشمن است و خواسته ما از این جبهه این است که توانمندی های دشمن را که تاکنون به دست آورده است، به پایان برسانیم.

وی افزود: ما توانستیم قسمت زیادی از توان و نیروهای دشمن را اشغال کنیم و دشمن را از جنگ غزه دور کنیم. ما تاکید کردیم که شمال به غزه مرتبط است و اگر دشمن می خواهد شمال آرام شود، جنگ غزه باید متوقف شود.

نصرالله ادامه داد: کسانی که در داخل و خارج از رژیم دشمن پیروی می کنند، مطمئن هستند که توقف جنگ در غزه تنها راه توقف جنگ در شمال است.

وی گفت: دشمن نه تنها از ورود به جلیل می ترسد، بلکه از تصور صرف نفوذ نیز می ترسد. این موضوع دشمن را مجبور کرده بود برای جبران خسارات فنی، نیروی انسانی بیشتری به دست آورد و در نتیجه کاهش بیشتری پیدا کند.

نصرالله ادامه داد: نیاز دشمن به نیروی انسانی در نتیجه کاهش آن توسط ما، دشمن را بر آن داشت تا با درخواست از حریمیان در ارتش اشغالگر، یک بحران اجتماعی ایجاد کند و رهبر معنوی آنها را تهدید به انجام این کار کرد. خروج از این سیستم خواهد رفت

وی افزود: جنگ و نیاز به پرسنل و تجهیزات، دشمن را مجبور به افزایش مدت خدمت اجباری کرد و افزایش این مدت بحران اجتماعی دیگری را در داخل رژیم اشغالگر ایجاد خواهد کرد.

نصرالله گفت: جبهه لبنان به اهداف خود و اعمال فشار بر دشمن ادامه می دهد. دشمن یا باید تسلیم شود یا نابود شود. دشمن در این جنگ بدترین روزهای خود را می گذراند.

دعوای نتانیاهو، بن گور و اسموتریچ

وی افزود: – نتانیاهو، بن گیر و اسموتریچ کسانی هستند که برای منافع خود و برای تضمین ماندن در قدرت با دستیابی به توافق می جنگند. شکست عنوان این مرحله در رژیم دشمن است، زیرا هیچ یک از اهداف دشمن در غزه محقق نشد.

حماس نماینده محور مقاومت است

وی ادامه داد: حماس نماینده محور مقاومت در مذاکرات است. همه چیزهایی که حماس با آن موافق است، همه ما با آن موافقیم، زیرا حماس با گروه های فلسطینی متحد است. ما باید اتحاد و شجاعت مقاومت فلسطین را در برابر فشارهایی که در معرض آن است به نمایش بگذاریم.

اصرار بر عملیات رفح اعتراف نتانیاهو به شکست است

نصرالله افزود: اصرار نتانیاهو بر عملیات رفح اعتراف به شکست اوست زیرا عملیات در این منطقه کوچک و منسجم که اعلام کردند دو هفته طول می کشد، دو ماه و 4 روز به طول انجامید و ممکن است به 4 ماه برسد.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای لبنان در زمینه پایداری مقاومت فلسطین این است که اگر دشمن در غزه به پیروزی سریع دست پیدا کند، لبنان اولین جایی است که در معرض تهدید قرار می گیرد. دشمن 4 ماه در رفح که 27 کیلومتر است نیاز دارد و می خواهد ما را به حمله به جنوب لیتانی تهدید کند! دشمن از لبنان درس گرفته است، به ویژه از جنگ سی و سه روزه، که اهداف بزرگی را تعیین کرد اما نتوانست به آنها دست یابد.

درخواست دشمن برای دوری 10 کیلومتری از مرز تغییر کرد

وی افزود: دشمن ابتدا گفت که می خواهم حزب الله را 3 کیلومتر از مرز دور کنم. همچنین اسلحه «کورنت» را که تا 8 کیلومتر برد دارد رونمایی کردیم. سپس دشمن تصمیم گرفت ما را 8 کیلومتر از مرز دور کند، ما نیز موشک «الماس» را که 10 کیلومتر برد دارد، رونمایی کردیم.

نصرالله ادامه داد: وزیر جنگ دشمن گفت تانکی که رفح را ترک می‌کند می‌تواند به لیتانی برسد، اما در فیلم‌های مقاومت فلسطین می‌بینیم که این تانک‌ها منهدم شدند. برادران ما در نیروهای ضد زره سلاح های خود را روی مواضع دشمن قرار دادند و منتظر ماندند تا تانک های مخفی خود را نشان دهند. زمانی که این تانک ها دیده شوند، نابود خواهند شد. دشمن اعلام نمی شود اما تصاویر آن را منتشر می کنیم.

شجاع، شما می دانید چه چیزی در انتظار تانک های شما هنگامی که به مرزهای ما می رسند

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: می‌دانید وقتی تانک‌های شما به مرزهای ما برسند چه چیزی در انتظار است… تیراندازان ما ماهر هستند، سلاح‌هایشان زیاد است و موشک‌های ما بیشتر.

وی افزود: مقاومت از جنگ نمی ترسد و دلیل آن نیز پاسخ به عملیات های تروریستی که به عمق 30 کیلومتری سرزمین های اشغالی می رسد و حمله به اهداف حساس است. اما واکنش های دشمن محدود است.

اگر دشمن به جنوب حمله کند ما با جان خود از آن دفاع خواهیم کرد

نصرالله گفت: اگر توافق آتش بس در نوار غزه امضا شود، جبهه ما نیز به آتش بس پایبند است زیرا ما جبهه حمایت هستیم. ما سخنی از گالانت شنیدیم که توقف جنگ در غزه لزوماً منجر به توقف جنگ در لبنان نمی شود. ما می گوییم اگر دشمن به جنوب حمله کند با جان خود از آن دفاع می کنیم و هیچ حمله ای از سوی دشمن را تحمل نمی کنیم.

ایران از مقاومت حمایت می کند

دکتر مسعود بازیکیان دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به موفقیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان و پیام رئیس جمهور منتخب به وی توضیح داد: به امام خامنه ای و ملت ایران تبریک می گویم. به مناسبت برگزاری انتخابات و بار دیگر از مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران، از پاسخگویی به پیام من تشکر می کنم. دولت‌های ایران حمایت خود را از جنبش‌های مقاومت یکی پس از دیگری افزایش داده‌اند و پاسخ رئیس‌جمهور ایران به نامه من و مکاتبات دیروز وی مؤید این موضوع است.

خون بر شمشیر پیروز می شود

نصرالله در پایان سخنان خود گفت: در مسیر پیروزی، شهدا را اینجا تقدیم می کنند. خون بر شمشیر پیروز است و خون مقاومت بر همه شمشیرها پیروز خواهد شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *