سید ضیاء هاشمی، تهیه‌کننده: ۳۴ فیلم بدون حجاب در سینمای ایران ساخته شده/ هرکسی می‌خواهد فیلم بسازد کلک می‌زند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سینما صبح: سیدضیاهاشمی گفت: هفت نفر می خواهند درباره کل سینما نظر بدهند و این موضوع قابل بحث است

سیدضیه هاشمی در برنامه «سینما رو به آینه» گفت: ما معتقدیم هرکسی که الان بخواهد فیلمی بسازد، سعی دارد از هیئت پروانه ساخت تقلب کند. یعنی فیلمنامه را به گونه ای می نویسد و به گونه ای دیگر فیلم را می سازد. ممکن است علاوه بر تغییر فیلمنامه، تولید فیلم را هم تغییر دهند که برای سینمای ایران مشکلاتی ایجاد می کند. بنابراین اگر پروانه ساختمانی وجود نداشته باشد، خود مردم از مسائل و مشکلات آگاه هستند.

من به عنوان تهیه کننده و شخص دیگری به عنوان کارگردان مسئولیت کامل کار را بر عهده دارم. بنابراین در صورت بروز مشکل در فیلم، بازیگران ملزم به پروانه نمایش هستند. من نمی توانم ادعا کنم که پروانه ساختمانی دارم. این اشتباهی است که همه مسئولان در این دوران مرتکب شدند. اگر واقعاً پروانه ساختمان حذف شود به نفع هر دو طرف و بیشتر برای وزارت ارشاد است. مثلاً الان مطبوعات چقدر دنبال می‌شوند، آیا می‌شود شب به شب روزنامه خواند؟ من فکر می کنم این متعلق به گروه های فشار است که در وهله اول می خواهند این کار را انجام دهند و این اشتباه است.

ما معتقدیم که گاهی فیلمسازان بدون دریافت پروانه ساخت جرات ساخت فیلم را ندارند. خب مشکلی نیست برای آنها ممکن است شورا باشد اگر کسی بخواهد پروانه ساختمانی بگیرد، می تواند مجوز بگیرد.

جدا از بحث های فنی، اصولاً هفت نفر می خواهند در مورد کل سینما نظر بدهند که جای بحث زیاد است. من خودم چهار دوره در شورای پروانه های ساختمانی عضویت داشتم. این صلاحیت چگونه ایجاد می شود؟ البته باید گفت که افراد مختلف در دوره های مختلف سر کار می آیند، گاهی افراطی، گاهی محافظه کار، گاهی باز، گاهی بسته. اینگونه نمی توان سینما را متحول کرد. چطور می شود هفت نفر با سلایق مختلف بنشینند و این مسائل را تعریف کنند؟ من این را به عنوان کسی می گویم که چهار دوره در آنجا عضو بودم. علاوه بر این باید به کارگردان کمک کرد تا فیلم خوبی بسازد.

الهاشمی گفت: 34 فیلم داریم که بدون حجاب و بدون مجوز تولید شده اند و به جشنواره برلین و کن رفتند.

بالاخره اطلاعات منتشر شد و کسانی که آنجا بودند آن را دیدند. می‌خواهم بگویم که صنعت سینما را نمی‌توان کنترل کرد، می‌شود بدون اینکه کسی متوجه شود فیلم ساخت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *