شاسی‌بلند ایرانی-آمریکایی به اتاق لوکس و امکانات جدید مجهز شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بی بی سی: ویژگی های لوکس SUV رضوانی، خودروی اسپرت لوتوس با چراغ های میلی متری، ورود شرکت سازنده لوازم الکترونیکی ژاپنی به بازار خودرو و معرفی مدیر طراحی جدید BMW.

اتاق لاکچری رضوانی

رضوانی، خودروساز ایرانی-آمریکایی، امکان درخواست اتاق لوکس را به گران ترین شاسی بلند خود اضافه کرده است. خریداران مدل Revenge می توانند با پرداخت 125000 دلار این اتاق جدید را سفارش دهند.

عملیات انتقام دو سال پیش آغاز شد. این خودرو با موتور و شاسی کادیلاک اسکالا ساخته شده بود، اما بدنه آن از بازی های ویدیویی الهام گرفته شده بود و شبیه یک خودروی زرهی به نظر می رسید.

کابین مدل های ساخته شده تاکنون تقریباً بدون تغییر شبیه کادیلاک اسکالید است. اما اکنون مشتریان رضوانی می توانند اتاقی با صندلی های لوکس، بار، تلویزیون و تبلت سفارش دهند. سقف با چراغ های LED شبیه به آسمان شب از دیگر ویژگی های این اتاق مجلل است.

قیمت پایه انتقام 285000 دلار است. قدرت موتور برای ارزان ترین مدل 420 اسب بخار است. موتورهای قوی تری را می توان برای خودرو سفارش داد، قوی ترین موتور 810 اسب بخار قدرت دارد.

انتقام را می توان به صورت ضد گلوله نیز جستجو کرد. امکاناتی مانند سیستم توزیع دود برای محدود کردن دید خودروهای پشت آن، لاستیک های نظامی، دوربین حرارتی، ردیاب بمب، نورافکن، دستگاه اسپری فلفل و جلیقه ضد گلوله به مدل ضد گلوله این SUV اضافه شده است.

قیمت بازی Vengeance با تمام ویژگی های سفارشی اضافه شده حدود 800 هزار دلار است.

رضوانی موتورز در سال 2013 توسط فارس رضوانی در کالیفرنیا تاسیس شد. این شرکت کار خود را با ساخت خودروی اسپرت آغاز کرد و محصولات آن در حال حاضر شامل سه خودروی چهار چرخ متحرک و یک مدل اسپرت می باشد.

نظریه نیلوفر آبی

لوتوس در مفهومی به نام “تئوری 1” طیف وسیعی از ایده های جدید را در ساخت خودرو به نمایش گذاشت. این خودروساز انگلیسی قصد دارد یک مدل اسپرت برقی بر اساس این کانسپت روانه بازار کند که سال آینده رونمایی خواهد شد.

لوتوس می گوید تئوری 1 نتیجه 76 سال تجربه این شرکت در ساخت خودروهای اسپرت است. طراحی این کانسپت از لوتوس 49 الهام گرفته شده است که یکی از موفق ترین خودروهای تاریخ مسابقات فرمول 1 است و علاوه بر آن لوتوس اسپریت یکی از معروف ترین مدل های اسپرت این سازنده است.

در ساخت «تئوری 1» تاکید زیادی بر سبکی خودرو بود. چراغ های روشنایی روز خودرو رشته های لیزری با ضخامت کمتر از یک میلی متر هستند. بسیاری از قطعات بدنه با استفاده از فیبر کربن بازیافتی و پلاستیک های سبک وزن ساخته شده اند و وزن خودرو کمتر از 1600 کیلوگرم است.

باتری “Theory 1” نسبتا کوچک است و می تواند 70 کیلووات ساعت انرژی ذخیره کند. لوتوس می گوید این خودرو با یک بار شارژ می تواند تا 250 مایل (402 کیلومتر) را طی کند. قدرت این خودروی آزمایشی 960 اسب بخار است و در کمتر از 2.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن 320 کیلومتر بر ساعت است.

درهای تئوری 1 به روشی جدید به سمت عقب و بالا باز می شوند. صندلی راننده در وسط قرار دارد و دو صندلی در اطراف راننده برای دو سرنشین دیگر قرار گرفته است.

صندلی شامل بالشتک های کوچکی است که در صورت پر و خالی بودن به راننده پیام می دهد. به عنوان مثال، باد کردن کیسه هوای سمت چپ یا راست، راننده را به سمت چپ یا راست هدایت می کند یا به او در مورد نقطه کور خودرو هشدار می دهد.

Theory 1 دارای یک صفحه نمایش در داخل فرمان و یک صفحه نمایش در زیر شیشه جلو است. بخشی از اطلاعات روی شیشه جلو به راننده نمایش داده می شود. نمایشگرها به گونه ای طراحی شده اند که راننده می تواند اطلاعات را با حداقل حرکت چشم ببیند.

این خودرو همچنین یک خودروی خودران سطح 4 است و دارای چهار رادار لیزری و شش دوربین با وضوح بالا است.

پشتی صندلی ها با چاپگر سه بعدی ساخته شده و سیستم صوتی خودرو در داخل آنها قرار گرفته است. لوتوس می گوید سیستم صوتی صدا را با توجه به سرعت ماشین تنظیم می کند و کیفیت آن به خوبی یک استودیو ضبط است.

لوتوس اکنون زیرمجموعه خودروساز چینی جیلی است و بر روی ساخت خودروهای اسپرت لوکس تمرکز دارد. لوتوس علاوه بر دو مدل اسپرت، یک SUV و یک سدان را نیز در سبد محصولات خود دارد.

نام مدلی که بر اساس کانسپت «تئوری 1» ساخته خواهد شد هنوز اعلام نشده است، اما در حال حاضر در کارخانه «تیپ 135» نامیده می شود. تیپ 135 قرار است جایگزین «امیرا» آخرین مدل بنزینی کارخانه شود و قیمت پایه آن حدود صد هزار دلار گفته می شود.

ماشین الکتریکی شارپ

شرکت ژاپنی شارپ، سازنده لوازم الکترونیکی، تصمیم خود را برای تولید خودروی الکتریکی اعلام کرد. این شرکت خودروی مفهومی به نام LDK+ را در توکیو به نمایش گذاشت و می‌گوید که آن را با همکاری شرکت تایوانی فاکسکان تولید خواهد کرد.

ایده شارپ ایجاد یک اتاق نشیمن روی چهار چرخ است. طراحان این سازنده می گویند وقتی ماشین ها را نمی رانیم بی فایده هستند و خوب است که نقش یک اتاق اضافی در خانه را بازی کنند.

پشت LDK+ را می توان به سینما، اتاق مطالعه یا اتاق بازی کودکان تبدیل کرد. ردیف دوم صندلی ها 180 درجه می چرخند. همچنین دستگاه دارای میز می باشد که با تغییر ارتفاع می توان آن را به میز کار تبدیل کرد.

شارپ یکی از معروف ترین محصولاتش تلویزیون های ال سی دی است که صفحه نمایش 65 اینچی را در خودروی خود نصب کرده است. پنجره های بزرگ LDK+ تنها با یک دکمه منجمد می شوند و دارای هوش مصنوعی هستند که میزان نور و دمای اتاق را به سلیقه و نیاز سرنشینان تنظیم می کند.

شارپ یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی است که قدمت آن به اوایل دهه 1900 باز می گردد. اما این کارخانه در سال های اخیر با ورود رقبای ارزان قیمت چینی و کره ای دچار مشکل شد و سرانجام در سال 2016 توسط فاکسکان خریداری شد.

فاکسکان بزرگترین تولید کننده آیفون اپل است. این شرکت تایوانی چند سالی است که برای افزایش درآمد و عرضه محصولات خود با نام فاکسترون به صنعت خودرو روی آورده است.

خودروی شارپ بر روی پلت فرم یکی از این محصولات به نام “مدل C” ساخته خواهد شد که در سال 2021 روانه بازار خواهد شد.

برقی شدن خودروها این فرصت را برای تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی فراهم کرده است تا شانس خود را در بازار خودرو امتحان کنند. شیائومی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن همراه در جهان، اخیراً یک خودروی الکتریکی را در بازار چین عرضه کرده است و سونی قصد دارد در سال 2026 با همکاری هوندا، یک خودروی الکتریکی تولید کند.

طراح جدید BMW

ماکسیمیلیان میسونی، طراح سابق پولستار، مدیر طراحی جدید مدل های لوکس BMW شده است. این خودروساز آلمانی اعلام کرد که با آمدن آقای میسونی، Domague Duce، رئیس فعلی طراحی BMW به Roseller-Roys منتقل می شود.

میسونی، 46 ساله، تجربه کاری در فولکس واگن و ولوو دارد و بیشتر به خاطر طراحی SUV های XC90 و XC60 برای ولوو شناخته شده است.

او در سال 2018 به این کارخانه پیوست و از زمان تاسیس Polstar مدل های مهمی از جمله SUV Polstar 3 و 4 و سدان Polstar 5 را طراحی کرد. یکی از زیباترین طرح های او Paulstar 6 است که در تعداد محدود تولید خواهد شد.

برخی از طراحی های BMW از جمله جلوپنجره بزرگ و تضاد بین مدل های مختلف، در سال های اخیر بحث برانگیز بوده و با انتقادات زیادی از سوی طرفداران این خودروساز مواجه شده است. در پاسخ به این انتقادات، Domaguey Duce احساس کرد که ظاهر یک BMW باید جسورانه باشد و دلیلی برای خوشحال کردن همه وجود ندارد.

انتصاب میسونی بخشی از تغییرات گسترده در تیم طراحی گروه BMW است. در این تغییرات، الیور هایمر، مدیر مینی دیزاین، به بی‌ام‌و منتقل شد و مسئولیت طراحی مدل‌های کوچک ب‌ام‌و و زیرمجموعه اسپرت آن سازنده را بر عهده گرفت و هولگر هامپف، مدیر استودیو طراحی صنعتی بی‌ام‌و، طراح آن شد. . مینی مدیر.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *