شاهکار دختر ایرانی در المپیک؛ مدال ارزشمند برنز برای نعمت‌زاده

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: تکواندوکار وزن 49 کیلوگرم ایران با غلبه بر نماینده عربستان به مدال ارزشمند بازی های المپیک دست یافت.

رقابت های تکواندو بازی های المپیک پاریس از – چهارشنبه آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد. در این مسابقات 134 تکواندوکار از 60 کشور در چهار وزن مردان و چهار وزن برای بانوان به رقابت می پردازند.

در روز نخست رقابت های منهای 49 کیلوگرم بانوان و منهای 58 کیلوگرم مردان به مصاف هم می روند و مبینا نعمت زاده نماینده ایران در وزن منهای 49 کیلوگرم بانوان است.

وی در دور نخست به مصاف «تائو میشل» تکواندوکار جوان ایرانی از لسوتو رفت و در دو راند متوالی به راحتی این رقیب را شکست داد تا راهی دور بعد شود. نعمت زاده در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف آدریانا ایگالیاس از اسپانیا (شماره 2 جهان)، دارنده مدال نقره المپیک و دارنده مدال برنز جهان رفت و در راندهای متوالی پیروز شد.

او در مرحله نیمه نهایی به مصاف گائو ژنگ، نایب قهرمان جهان و آسیا از چین رفت، حریفی که در بازی های آسیایی هانگژو مبینا را شکست داد. گویا این بار هم نتوانست کاری از پیش این حریف باتجربه انجام دهد و در دو راند متوالی شکست خورد.

دختر 19 ساله تکواندوی ایران در رده بندی قرار گرفت و بالاتر از دنیا ابوطالب دارنده مدال برنز جهان و آسیا و از عربستان سعودی در رده نهم جهان به مدال ارزشمند برنز المپیک دست یافت.

مبینا در آخرین ثانیه دور اول با ضربه سر حریف سه امتیاز را به دست آورد تا پیروزی را قطعی کند. مبینا در دور دوم در حالی که حریف پیش بود با یک ضربه چرخشی عالی توانست روند مسابقه را تغییر دهد و 4 بر 2 پیروز شود و در مجموع به برتری 2 بر صفر برسد و مدال ارزشمند برنز را از آن خود کند.

با این اوصاف، تکواندوی ایران که در المپیک توکیو نتوانست موفقیتی کسب کند، اکنون در پاریس و از اولین فرصت خود به مدال برنز دست یافته است.

همچنین این دومین برنز کاروان ایران در پاریس است. امین میرزازاده پیش از این مدال برنز کشتی را کسب کرده بود.

ناهید کیانی، مهران بوشداری و آرین سلیمی تکواندوکاران المپیکی ایران هستند که در روزهای آینده به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *