شایعه «مرد بودن همسر مکرون»؛ عاملان افترا رسما محاکمه می‌شوند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: چهارشنبه 19 ژوئن اولین جلسه محاکمه دو زن منبع اخبار جعلی بریژیت ماکرون بانوی اول فرانسه برگزار می شود.

این دو زن ادعا کردند که بریژیت ماکرون یک پسر به دنیا آمده است و نام تولد را به نام ژان میشل ترونو داده اند، نامی که در اصل متعلق به برادرش بوده است.

در سال 2022، بریژیت ماکرون یک شکایت جنایی علیه این دو زن به دلیل “افترا” که مسئول پخش یک ویدیوی چهار ساعته در مورد این اتهام بودند، تنظیم کرد.

قرار است این هفته محاکمه عاملان شایعه مرد بودن بانوی اول فرانسه در حالی برگزار شود که فرانسوی ها خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور آماده می کنند.

پس از پیروزی بزرگ راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا در فرانسه، امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور با انحلال پارلمان فرانسه دستور برگزاری انتخابات زودهنگام داد.

ژان انوش، وکیل بریژیت ماکرون، روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که روز چهارشنبه به جای موکلش در جلسه دادگاه شرکت خواهد کرد.

وکیل بریژیت ماکرون و برادرش، ژان میشل ترونو، پیشتر اعلام کرده بود که شکایتی از سوی این دو نفر در مارس ۲۰۲۵ در شعبه هفدهم مجتمع قضایی پاریس مطرح شده است.

در اواخر سال 2021، ناتاشا رائه، روزنامه‌نگار مستقل ادعا کرد که امانوئل مکرون از کل فرانسه پنهان کرده است که با یک فرد تراجنسیتی ازدواج کرده است.

زن دیگری که در دادگاه حاضر شد، آماندین رویا، در یک ویدیوی چهار ساعته در یوتیوب در دسامبر 2021 شایعه مرد بودن بریژیت ماکرون را به اشتراک گذاشت.

این محتوا که به ترنس هراسی مرتبط بود، به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد و برای ایجاد نفرت علیه امانوئل مکرون و همسرش مورد استفاده قرار گرفت.

شایعه ای مبنی بر مرد بودن بریژیت ماکرون برای اولین بار در مجله “حقایق و اسناد” که نزدیک به راست افراطی فرانسه است منتشر شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *