شفافیتی وجود ندارد که بدانیم دولت سیزدهم چه میراثی را تحویل پزشکیان داده / این دولت با چاپ پول سعی می‌کرد هزینه‌ها را پرداخت کند و خود را کارآمد نشان دهد/ آنچه – از این دولت باقی مانده، رشد شدید پایه پولی و تورم است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهرداد عباد یکی از اعضای اتاق بازرگانی می گوید که دولت رئیس جمهور تلاش می کرد تا با چاپ پول هزینه های خود را بپردازد و خود را کارآمد نشان دهد. اما آنچه – اتفاق افتاده رشد گسترده پایه پولی و تورم از طریق چاپ پول است.

مهرداد عباد از اعضای اتاق بازرگانی درباره رشد نقدینگی در دولت رئیس جمهور به «انتقا» گفت: یکی از دلایل چاپ پول توسط دولت رئیس جمهور افزایش هزینه های دولت است. چاپ پول توسط دولت نیز باعث تورم و ایجاد بحران بیشتر برای دولت می شود. دولت رئیس جمهور سعی می کرد با چاپ پول هزینه های خود را بپردازد و خود را کارآمد نشان دهد. اما آنچه – اتفاق افتاده رشد گسترده پایه پولی و تورم از طریق چاپ پول است.

وی در ادامه درباره وضعیت اقتصادی کنونی گفت: باید میراث دولت ها را کنار بگذاریم. ما باید هر آنچه رئیس جمهور و حکومت دینی ایجاد کرده اند را بپذیریم و به آینده فکر کنیم. مشخص است که شرایط اقتصادی ما اصلا خوب نیست و دولت های قبلی هم مسئول هستند، اما باید با واقعیت روبرو شویم. در خود انتخابات گفتند دولت کل بیت المال را تحویل می دهد، اما میراثی که دولت رئیس جمهور به پزشکیان داده است روشن نیست. دولت پزشکی باید به طور شفاف مردم را از وضعیت اقتصادی آگاه کند. اگر قرار است پزشکیان کاغذهای چاپ شده توسط دولت های قبلی را تولید کنند، باید به مردم بگویند. ابتدا باید شفافیت اقتصادی باشد و بودجه و برنامه های عملیاتی به دست مردم برسد. دکتر کار سختی در پیش دارد.

آباد درباره راهکار جلوگیری از بحران رشد نقدینگی گفت: چندی پیش قانون بانکداری وضع شد که در صورت اجرای آن اختیارات بانک مرکزی در عدم چاپ پول افزایش می یابد. دولت همچنین در سال آینده بودجه پزشکی رو به کاهشی خواهد داشت. پزشکیان باید طوری دولت را اداره کنند که مجبور به چاپ پول نباشند. دولت اکنون هزینه های خود را از طریق تورم و مالیات تامین می کند و پزشکیان باید این قانون را زیر پا بگذارند. ابتدا باید انضباط مالی در بانک ها ایجاد شود تا چاپ پول سخت شود و در گام بعدی به سمت کاهش تورم و کاهش واقعی دولت برویم تا بحران دولت رئیس جمهور تکرار نشود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *