شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکل کنکوری‌ها را حل کرد / ممنوعیت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ برای پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۲ برداشته شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مشکل انتخاب داوطلبان آزمون سراسری در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور اعلام کرد: بر اساس مصوبات جلسه روز سه شنبه 29 شهریور، شورای عالی انقلاب فرهنگی به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری 1403 می رساند که در آزمون سراسری 1403 کلیه پذیرفته شدگان در آزمون سراسری سال 1403. در آزمون سراسری 1402 و همچنین کلیه پذیرفته شدگان آزمون سراسری 1402 که دارای رتبه کشوری کمتر از 10 هزار باشند در تمامی رشته های پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی پذیرفته می شوند. در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی یا انسانی برای آزمون سراسری 1403، انتخاب رشته تخصصی سال 1403 به عنوان افزایش توانایی های ویژه، علاوه بر توانایی اعلام شده در دفترچه آزمون سراسری 1403 انجام می شود.

داوطلبانی که در آزمون سراسری 1402 پذیرفته شده اند و در آزمون سراسری 1403 نیز پذیرفته شده اند، پذیرش 1402 لغو می شود و به هیچ عنوان اجازه ادامه تحصیل در رشته سال قبل به آنها داده نمی شود.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پذیرفته شدگان در کلیه دوره های آزاد و غیررایگان پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و همچنین پذیرفته شدگان کلیه مقاطع تحصیلی رایگان (شامل دوره های روزانه، دوره های مستضعفین). ، فرهنگی/ معلمی، بورسیه تحصیلی) از محل های پذیرش با آزمون 1403 پذیرفته می شوند و اعم از اینکه در دانشگاه یا مؤسسه قابل قبولی ثبت نام کرده باشند یا نباشند، مجاز به شرکت مجدد در آزمون سراسری 1404 نیستند. اگر این داوطلبان بخواهند در سال های بعد مجدداً در آزمون شرکت کنند، حتماً باید قبل از تاریخ ثبت نام اولین جلسه آزمون سراسری از دانشگاه یا مؤسسه انصراف دهند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *