شکایت اشتباهی پرسپولیس از مسوول نقل و انتقالات

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فرهیختگان: – باشگاه پرسپولیس از فرشید طاهری رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ به دلیل ثبت فسخ قرارداد بازیکنان استقلال شکایت رسمی کرد و وی به عملکرد آنها اعتراض کرد.

اما آیا سازمان لیگ در ثبت فسخ قرارداد فریلنسرها تخلفی مرتکب شده که بر اساس ماده 17 آیین نامه غیرقانونی به نظر می رسد؟!

قانون به خوبی به این سوال پاسخ می دهد. طبق تعریف واضح و روشن ماده 15 آیین نامه نقل و انتقال بازیکنان، هر یک از طرفین می توانند در صورت وجود «علت عادلانه» بدون هیچ عواقبی (غرامت یا جریمه ورزشی) قرارداد را فسخ کنند.

در تبصره این بند آمده است: واحد حمل و نقل فسخ قرارداد را بدون تدقیق در ماهیت موضوع ثبت می کند و مسئولیت آن بر عهده شخص متقاضی ثبت است.

به این ترتیب فرشید طاهری حتی با علم به صریح ماده 17 آیین نامه نقل و انتقالات که می گوید: در فصل مسابقات نمی توان قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ کرد.

وی موظف است اسنادی را که اشخاص حقیقی یا حقوقی برای فسخ قرارداد ارائه می دهند ثبت کند.

رسیدگی به قانونی بودن یا نبودن قرارداد بر عهده کمیته تعیین وضعیت بازیکنان است. بنابراین در حال حاضر با مطالعه این بند و آیین نامه مشخص می شود که شکایت پرسپولیس از فرشید طاهری، مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ راه به جایی نمی برد.

اما این انتقاد متوجه کمیته انتخاب پست، سایر مدیران ارشد فوتبال ایران و حتی کمیته اخلاق است، چرا که با وجود قوانین و دستورالعمل های نقل و انتقالات، چرا به مدیریت باشگاه اجازه می دهند تا اینقدر قرارداد بازیکنان خود را تغییر دهند. لغو و دوباره ثبت نام آنها را انجام دهید؟

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *