شکوری راد، عضو شورای راهبری تشکیل کابینه: پیش بینی کرده بودم کل کابینه پزشکیان رأی اعتماد بگیرد / برخی جریانات مصمم بودند دو وزیر پیشنهادی رأی نیاورد / تندرو‌ها زورشان را زدند، اما موفق نشدند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلانا: شکوری راد گفت: به نظر من حادترین مشکل پیش روی دولت فعلی توجه ویژه به مطالبات پرستاران و رفع نیازهای آنان است تا اعتصابات آنان فروکش کند و دولت در شرایط مسالمت آمیز کار خود را آغاز کند. آهسته من معتقدم هیچ دولتی در روز اول فعالیت خود با اعتصاب مواجه نشده است.

علی شکورراد یکی از اعضای شورای راهبری تشکیل دولت چهاردهم در ارزیابی رای اعتماد کامل مجلس دوازدهم به دولت مسعود پزشکیان گفت: تحلیل من این بود که کل دولت آقای پزشکیان در یک دولت قرار داشت. وضعیت بحرانی صدای پزشکیان. دلیل انتظار من این است که آقای پزشکیان دولت را با رویکرد اجماع تنظیم کرد و اگر حتی یکی از این نامزدها در مجلس رای نیاورد، در بحث اجماع شکست خورده است. به نظر من انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای بود که این احساس وجود داشت که برنامه ای برای افزایش رقابت وجود دارد. اگر این حل و فصل نانوشته را در انتخابات بپذیریم، یکی از جنبه های آن دولت وفاق ملی بود. یعنی توافق در سطح کلان انجام شده است و البته وقتی در سطح کلان توافق صورت می گیرد، تحرکات داخل مجلس حتی اگر بخواهند و خلاف آن عمل کنند، نمی توانند با این اراده کل مجلس را تحت تأثیر قرار دهند. .

به گزارش ایلانا، وی افزود: به همین دلیل فکر می کردم دولت آقای پزشکیان رای می آورد و این شد. البته همانطور که اشاره کردم برخی تحرکات در مجلس نمایندگان مصمم بود که حداقل به یکی دو وزیر پیشنهادی رای ندهند. اما آنها هم موفق نشدند و به نظر من دلیل شکست آنها سخنرانی بسیار موثر و قدرتمندی بود که آقای مزیکیان قبل از رای گیری انجام دادند.

شکوری راد در پاسخ به این سوال که آقای مدزیکیان بر ضرورت وحدت، وحدت و وحدت ملی تاکید داشتند، اما ایشان گفتند که این وحدت و اتحاد به معنای بازگشت از اعتقادات ما نیست. وی با توجه به اینکه آقای مزیکیان کاندیدای جبهه اصلاحات است، مطالبات جبهه اصلاحات، انسجام و وحدتی را که مطرح کردند چگونه عملی خواهند کرد، گفت: این موضوع منافاتی ندارد و جبهه اصلاحات با این رویکرد موافق است. آقای مزیکیان. اگر بخواهیم کشور از این شرایط بحرانی خارج شود راهی جز فدرالیسم در کشور وجود ندارد و جناح هایی که با هم رقابت می کردند و می جنگیدند باید به یکدیگر نزدیک شوند و از دامنه درگیری های سیاسی بکاهند تا ما می تواند این کار را انجام دهد. اقدامات اساسی برای بهبود وضعیت حاکمیت کشور انجام نداده ایم.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث شد تا چهره های تندرو مجلس با برخی از اعضای هیات وزیران به دلیل عدم توجه به ترکیب مجلس و اعتماد به آنها مخالفت کنند، گفت: این تحرکات تعدادشان زیاد نیست اما سازماندهی شده و با قاطعیت عمل می کنند. به همین دلیل واقعا در جریان اصولگرایی موثر هستند و کل جریان اصولگرایی را پشت سر خود می کشند. اما در مورد هیأت وزیران با وجود اینکه تمام تلاش خود را کردند اما در نهایت موفق نشدند و تعداد آرایی که به آقای ظفرکندی داده شد نشان می دهد که حدود 120 تا 125 نماینده مجلس به آقای ظفرکندی رأی ندادند. ظفرکندی. زوارکندی. اینها جنبش های قوی هستند یا تحت تأثیر تحرکات قوی مجلس نمایندگان هستند و به همین دلیل تمام تلاش خود را انجام دادند، اما تعداد آنها کافی نبود و نتوانستند مانع از کسب رأی اعتماد نامزدهای مذکور شوند.

شکوری راد در پاسخ به این سوال که مهم ترین اولویت های دولت و وزارتخانه ها در کوتاه مدت برای جلب رضایت مردم چیست، گفت: طبیعتا وزارتخانه هایی که به معیشت به ویژه اقلام غذایی مورد نیاز مردم اهمیت می دهند، هستند. به کار خود اولویت داده اند تا بتوانند غذا را به موقع به مردم برسانند. اولویت دوم مربوط به دستگاه هایی است که خدماتی هستند و اگر در خدمات آنها مشکلی وجود داشته باشد، بحران ایجاد می کند، از جمله پرستارانی که باید مشکلاتشان حل شود.

وی تصریح کرد: به نظر من فوری ترین مشکلی که در حال حاضر دولت با آن مواجه است توجه ویژه به مطالبات پرستاران و رفع نیازهای آنها با تعیین وزرای جدید است تا اعتصابات آنها فروکش کند و دولت در شرایط مسالمت آمیز کار خود را آغاز کند. من معتقدم هیچ دولتی در روز اول فعالیت خود با اعتصاب مواجه نشده است.

شکیرراد با ارزیابی شباهت عملکرد مجلس دوازدهم و مجلس پنجم گفت: زمانی که آقای خاتمی در انتخابات دوم خرداد 76 انتخاب شد، شدت آن انتخابات از نظر میزان مشارکت مردم حماسه بود. به همین دلیل آقای خاتمی کار خود را با اعتبار بسیار بالایی از نظر حجم آرای مردمی آغاز کرد. اما در مورد دکتر اینطور نیست. 50 درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکردند و از آن 50 درصد حدود 30 درصد به آقای پزشکیان رای دادند که البته در شرایط کاملاً ناامیدکننده ای برگزار شد. انتخابات دوم خرداد امید زیادی را در جامعه ایجاد کرد و اگر رای دولت آقای خاتمی به خاطر حماسه انتخابات بود. اما دولت آقای پزشکیان بیشتر به دلیل فدرالیسمی بود که در دولتش ایجاد کرد و مخالفانش را در موقعیتی قرار داد که نمی توانستند با تشکیل دولت پیشنهادی مخالفت جدی کنند. به نظر من سبک آقای پزشکیان به خصوص با نطق تکان دهنده ای که قبل از رای گیری ایراد کرد باعث شد هیات وزیران به اتفاق آرا رای دهند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *