صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی: قفل ایران هراسی شکسته می شود / باید برای برداشتن قدم‌های بلند آماده شویم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به لزوم تغییر نگرش بومی نسبت به اهمیت توسعه گردشگری، بر شکستن سد ترس از ایران به منظور جذب بیشتر گردشگران به کشور تاکید کرد و گفت: یزد و میزبانی نشست گفتگوی همکاری آسیایی در ماه نوامبر می تواند بستری برای شکستن این زنجیره باشد

«سید رضا صالحی امیری» صبح – در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که در تالار کوثر استان یزد برگزار شد، از مردم یزد به عنوان مردمی فاضل، پرتلاش و خون گرم یاد کرد و گفت: گفت: به صحبت های نمایندگان و فعالان بخش خصوصی توجه کنید و در ستاد مرکزی تهران پیگیری و در قالب تفاهم نامه تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: تجربه 43 ساله ما نشان می دهد که تصمیمات ما باید منجر به اقدام مبتنی بر دانش شود، بنابراین بلافاصله پس از این جلسه این مطالبات را در تهران پیگیری خواهیم کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یزد مظهر وفاق و وفاق ملی است و یزد را می توان در این زمینه الگو معرفی کرد، چه در کثرت ارزش های دینی و چه در زمینه وحدت اداری و اداری. هماهنگی

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد یزد به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است و به همین دلیل باید موانعی که مانع از اتمام پروژه های نیمه تمام گردشگری استان می شود برطرف شود، گفت: در حال حاضر 26 هزار و 400 میلیارد تومان پروژه فقط به صورت میدانی در حال اجراست. از گردشگری گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استانداری را داریم آمارها حاکی از آن است که حرکت های جدیدی برای توسعه این استانداری شکل گرفته است.

صالحی امیری همچنین با بیان اینکه اولین نیاز در این زمینه تغییر نگاه و اولویت قرار دادن گردشگری برای – ایران است، گفت: اولویت همه کشورهای موفق در جذب گردشگر و سرمایه گذار، حوزه گردشگری است، بنابراین باید بر این امر فائق آییم. روند. نکته به این دلیل است که حتی وقتی اولویت اول کشور نفت و پتروشیمی است، نمی‌توانیم قدم بزرگی در توسعه گردشگری برداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای برداشتن گام های بزرگ آماده باشیم و باید وفاق ملی داشته باشیم، گفت: قفل ترس از ایران باید شکسته شود و با عزم ملی باید این نگاه به جهان را تغییر دهیم زیرا در غیر این صورت با مشکل تامین مواجه خواهیم شد. و گردشگران را جذب کند.

صالحی وزیری برگزاری نشست گفت و گوی همکاری های آسیایی به میزبانی یزد در آبان ماه سال جاری را نقطه شروع این حرکت دانست و گفت: یزد به امنیت شهره است و لذا امیدواریم با این میزبانی علاوه بر شکستن قفل ترس از ایران، شاهد موج جدیدی از گردشگران از این کشورها خواهیم بود، یزد باید سکویی باشد برای شکستن زنجیره ترس از ایران.

وی با بیان اینکه باید درک درستی از توسعه گردشگری داشته باشیم و حضور گردشگران باعث افزایش توان ملی می شود، تصریح کرد: وقتی نفت ما در کشورهای دیگر می سوزد و دود می شود، هیچ سود فرهنگی برای کشور ما به همراه نخواهد داشت. حضور گردشگران بر قدرت نرم کشورمان خواهد افزود.

وی گفت: باید باور کنیم که بخش خصوصی راه نجات گردشگری در ایران است و اتکا به دولت ما را به جایی نمی رساند. همانطور که در 43 سال گذشته اتفاق نیفتاده است.

وزیر گردشگری ادامه داد: در این راستا سرمایه گذار در این کشور باید قدیس شود و سرمایه گذاری باید قداست شود و این با رفع موانع محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه – 400 تلاش در قالب 2460 پروژه در حوزه گردشگری بر زمین مانده است، گفت: باید با کمک بخش خصوصی این پروژه ها را تکمیل کنیم و در این راستا موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود دارد. باید حذف شود.

صالحی العامری خواستار تخصیص اعتبارات به حوزه گردشگری با تعامل نمایندگان شد و گفت: باید در تغییر نگاه مجلس به گردشگری دخالت مستقیم داشته باشیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *