صبحانه خبری، ۱۰ مهر ۱۴۰۳؛ از تکذیب اعزام نیرو از ایران به غزه و لبنان و اظهارات معاون سیاسی سپاه درباره پاسخ ایران به اسرائیل تا آزادی یاشار سلطانی و جان باختن ۱۰ نفر در سیل جیرفت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

زاکانی: مواد سمی باعث شهادت سید حسن نصرالله شد
علی رضا زاکانی شهردار تهران گفت: رژیم صهیونیستی در یکی از جنایات اخیر 80 بمب یک تنی را بر روی منطقه کوچکی پرتاب کرد و بمب های هوشمند نیز منفجر شد و باعث انفجارهای عمیق مواد سمی شد. چیزی که باعث شهادت شد سم بود.

سیل جیرفت 10 کشته و 5 مفقود بر جای گذاشت
شهردار جیرفت از کشف لاشه سیلاب جیرفت به طول 10 فوت خبر داد. وی گفت: با حضور نیروهای شهرداری، هلال احمر، خادمیاران رضوی، اورژانس 115، آتش نشانی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و مردم، عملیات جست و جو برای یافتن مفقودین در حال انجام است. مدیرعامل هلال احمر کرمان نیز گفت: 5 نفر همچنان مفقود هستند.

اظهارات نماینده سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره واکنش ایران به اسرائیل
سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه گفت: در فضای مجازی اطلاعات نادرستی درباره سپاه و فرماندهان میدانی نیروهای مسلح ارائه می کنند. مثلاً اگر به ترور سردار سلیمانی پاسخ می دادیم، به ترور هانیه این اتفاق نمی افتاد یا اگر پاسخ نمی دادیم قدم بعدی را برمی داشتند. اقدام برای عمل است و طراحی کنش شما باید با در نظر گرفتن عقلانیت، برنامه ریزی و اندازه گیری تمام جنبه های تحلیل صحنه و اجرای عملیات انجام شود.

حمله رژیم صهیونیستی به شهر حدیده یمن
منابع عبری می گویند اسرائیل به بندر حدیده در یمن حمله کرد. در همین حال، معاونت رسانه ای انصارالله اعلام کرد: به منظور احتیاط از هم اکنون مخازن نفت در بنادر راس عیسی و حدیده را تخلیه کرده ایم.

اموال کوروش به حراج گذاشته می شود
رئیس سازمان جمع آوری و فروش املاک از فروش اموال و دارایی های شرکت کروش خبر داد: این املاک توسط مقام قضایی در اختیار سازمان قرار گرفت و پس از فروش به بالاترین قیمت منطقه در مزایده الکترونیکی ملی قیمت آن با نظر مقام قضایی و عودت به مال باخته خواهد بود.

یاشار سلطانی از آزادی خود خبر داد
یاشار سلطانی از آزادی خود خبر داد و در توییتی نوشت: آزاد شدم. او به طور ناگهانی در زمانی غیرمنتظره به زندان افتاد که قطعاً دشوار بود. اما تجربه دوم زندان رفتن خیلی خوب و متفاوت بود.

اجساد رهبران حزب الله تشییع شد
پیکر مطهر شهیدان شیخ نبیل قائوق، محسن شکر، حاج عبدالقادر، حاج جهاد، سمیر دیب، حاج نبیل جزینی و حاج ابوفضل کرکی از سران و فرماندهان حزب الله در قبرستان «روضه الشهیدین» بود. و در جنوب بیروت به خاک سپرده شد.

رد امکان اعزام نیرو از ایران به غزه و لبنان
ناصر الکنانی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اعزام نیرو از ایران به غزه و لبنان گفت: معتقدم کشورها و دولت های منطقه از جمله لبنان و فلسطین ظرفیت لازم را برای دفاع از خود در برابر تجاوزات دارند. تجاوزات رژیم صهیونیستی است و نیازی به اعزام نیروهای داوطلب و کمکی ایرانی به غیر از غزه و لبنان نیست. منطقه لبنان و فلسطین جنگی نابرابر را تجربه می کند و رژیم غاصب به دلیل شکست های سنگینی که در چند دهه گذشته متحمل شده است، توانایی مقابله رودررو با نیروهای مقاومت را ندارد.

سخنرانی شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله
معاون سید حسن نصرالله تایید کرد که این راه ادامه خواهد داشت. زیرا ما اهل صبر و استقامت و مبارزه هستیم. منتظریم؛ زیرا وعده خداوند حق است. راهی که دبیرکل شهید حسن نصرالله ایجاد و ادامه داد، ادامه خواهد داشت. حزب الله به دنبال حوزه جهادی خود ادامه خواهد داد و این کار را با دقت انجام خواهد داد. چون در بدترین شرایط یک سازمان متشکل توسط سید حسن نصرالله تشکیل شد، رهبری جایگزین ایجاد شد و همه در میدان حضور دارند.

رهبر جنبش حماس در لبنان، همسر، پسر و دخترش به شهادت رسیدند
جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که «فتح شریف ابوالامین» رهبر جنبش حماس در لبنان و یکی از رهبران این جنبش در خارج از کشور در حملات هوایی اسرائیل به لبنان به شهادت رسید. امیه ابراهیم عبدالحمید همسر این رهبر و پسرش امین فتح شریف و همچنین وفا فتح شریف دختر این رهبر فلسطینی نیز در این حمله به شهادت رسیدند.

مسمومیت الکلی 57 نفر در مازندران با 4 فوتی
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مراجعه 57 نفر به دلیل مسمومیت با الکل به بیمارستان های چالوس و آمل گفت: این افراد با علائم کاهش هوشیاری، ضعف شدید و سرگیجه به این مراکز درمانی مراجعه کردند و 4 نفر فوت کردند. به دلیل عوارض جدی ظفرمند با اعلام اینکه 27 نفر از این افراد همچنان برای ادامه روند درمانی در بیمارستان بستری هستند، تصریح کرد: 5 نفر از این افراد حال عمومی خوبی ندارند و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

تعداد فوتی های مشروبات الکلی تقلبی در رشت به ۶ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش تعداد بیماران و فوتی های ناشی از مصرف مشروبات الکلی در رشت خبر داد و گفت: تاکنون 27 بیمار به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد 6 نفر فوت کرده اند. وی گفت: حال چهار نفر از این بیماران وخیم و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

مشاور نخست وزیر عراق: پیکر نصرالله در کربلا به خاک سپرده می شود
پیکر آن عزیز در کنار جدش امام حسین علیه السلام در کربلا به خاک سپرده می شود. عبدالامیر الطیبان، مشاور محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق، این مطلب را در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی X منتشر کرد.

برجام ربطی به موضوع دیگری ندارد
سخنگوی سازمان دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته ای و دیدار رئیس جمهور فرانسه با پزشکیان در نیویورک گفت: برنامه جامع اقدام مشترک موضوع و هدف خاصی دارد و به موضوع دیگری مربوط نمی شود. فضای دیپلماتیک برای ادامه گفت وگوها برای بازگشت مسئولانه و متعهدانه همه طرف های توافق باز است و این موضوع ربطی به موضوعات دیگر ندارد و چارچوب آن مشخص است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *