صبحانه خبری، ۱۶ تیر ۱۴۰۳؛ از انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ایران تا افت دوباره سرعت اینترنت در روز انتخابات

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

مسعود پازیکیان به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد
با اعلام پایان شمارش حقوق گمرکی در تمامی شعب اخذ رای سراسر کشور، مسعود مازیکیان با اکثریت آرا به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد. محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: مجموع آرا در داخل و خارج از ایران 30 میلیون و 530 هزار و 157 رای است و آرای کاندیداها به شرح زیر است: مسعود مازیکیان با 16 میلیون و 384 هزار و 403 رای. سعید جلیلی: 13 میلیون و 538 هزار و 179 رای.

توییت آذری جهرمی پس از خبر غیررسمی پیروزی پزشکان
آذری جهرمی پس از انتشار خبر غیررسمی پیروزی پزشکان، توییتی منتشر کرد. وی با انتشار تصویری نوشت: فراموش نکنیم که ما امت امام حسین هستیم.

تماس کارآگاهی با رئیس جبهه اصلاحات برای پیگیری تخلفات انتخاباتی
آذر المنصوری رئیس جبهه اصلاحات نوشت: دقایقی پیش دفتر آقای مخبر با من تماس گرفت و از من خواست در صورت تخلف به ایشان اطلاع دهم. ضمن تشکر از پیگیری ایشان مطالبی را بیان کردم.

حاج علی اکبری: در مناظره ها نسبت به شهید عزیزمان کم لطفی بود
حاج علی اکبری خطیب جمعه تهران گفت: مردم ما نیز در مراسم تشییع حماسه آفریدند و در کمتر از 50 روز طبق قانون کشور آماده انتخاب رئیس جمهور جدید شد و نظر دلالان در دستگاه اجرایی کشور. اختیارات باید یکسان باشد. این روزها گاهی در مناظره ها یا جلسات برخی از نامزدها مورد آزار و اذیت، بدنام و بی احترامی به شهید عزیزمان قرار می گیرند. ملت ما قدردان این خدمتگزار شهید نظام خواهد بود.

علیمی: نمی‌خواهم به کسی رای بدهم که به خاطر انتقادم روزه ام را تعطیل کند
حمیدرضا علیمی، مداح محمود الروضه در توییتی نوشت: می‌خواهم به کسی رای بدهم که به وعده‌هایش عملی نشده، نظرم را بگویم و به قول شما شکایت کنم! من نمی خواهم به ایدئولوژی رای بدهم که راه انتقاد و اعتراض را ببندد و مرا به ضد انقلاب متهم کند، زیرا با طرز فکر آن موافق نیستم…»

زیباکلام رای داد
صادق زیباکلام پس از رای گیری گفت: مسیر پیشرفت و توسعه سیاسی تنها از طریق صندوق های رای می تواند باشد. زیباکلام زندانی چند روزی به مرخصی آمد.

سرعت اینترنت در روز انتخابات دوباره کاهش می یابد
برخی از بینندگان “انتخاب” می گویند سرعت اینترنت دوباره کاهش یافته است. در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در جموری، مردم از کندی سرعت اینترنت شکایت کردند.

چارلز استعفای سوناک را تایید کرد. استارمر نخست وزیر انگلیس می شود
کیر استارمر، رهبر حزب کارگر، پس از منصوب شدن توسط چارلز سوم پادشاه انگلیس به عنوان کابینه، رسما پنجاه و هشتمین نخست وزیر این کشور شد. ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا – در سخنرانی خود اعلام کرد که از رهبری حزب محافظه کار کناره گیری می کند، اما تا زمانی که رهبر حزب کارگر به عنوان نخست وزیر انگلیس نائل شود، در راس دولت باقی خواهد ماند.

مولوی عبدالحمید: مردم ایران خودشان را می شناسند [در انتخابات] آنچه باید انجام شود
جلال جلال زاده نماینده سابق سنندج نوشت: مولانا عبدالحمید در نماز جمعه -: ملت ایران – بیدار شده و بهترین کار برای ملت بیداری است و خودشان هم این را می دانند. [در انتخابات]آنها باید چه کار کنند؟

مهدی کروبی رای خود را به صندوق انداخت
مهدی کروبی پس از شرکت در انتخابات، همانطور که مطلع شدم، گفت که درصد رای در مرحله دوم بسیار بهتر از مرحله اول بوده است، بنابراین باید از مردم تشکر کنم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *