صبحانه خبری، ۱۷ مرداد ۱۴۰۳؛ از ورود پلیس راهور به حوزه بی‌حجابی در خودرو تا تکذیب دستگیری افراد در پرونده ترور اسماعیل هنیه

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

حکم حبس صادره برای شروین حاجی پور به قوت خود باقی است
سوءتفاهم از اطلاعیه قوه قضائیه همزمان با اظهارات سخنگوی این قوه در نشست خبری دیروز منجر به گمراهی بسیاری از رسانه ها و مردم در مورد حکم شروین حاجی پور شد. شروین هژبور که به سه سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، چند روز پیش اعلام کرد که برای اجرای این حکم باید در دادگاه حاضر شود و حکم دادگاه هژبور نقض شد. اما ساعتی بعد اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که حاجیبور و وکلایش درخواست تجدیدنظر نداده اند و در صورت عدم ارائه حکم وی اجرا می شود. ماجرا از این قرار است که در اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضائیه آمده است که «مجازات تکمیلی» حکم شروین هژبور لغو شده است و نه کل حکم اولیه وی. مجازات های تکمیلی ذکر شده «ممنوعیت دو ساله از خروج از کشور» است. در نتیجه حکم حاج پور تایید شد و او باید به زندان برود.

پلیس راهنمایی و رانندگی وارد حوزه حجاب در خودرو می شود
سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور ورجا در خصوص اینکه پلیس راهور وظیفه دارد حجاب را داشته باشد یا خیر گفت: موضوع عفاف و برنامه ریزی حجاب به تمامی یگان های تخصصی و پلیس راهور و پلیس راهور گزارش شده است. نیز در این زمینه مسئولیت دارد.

ظریف به ادعای برخی افراد مبنی بر علم قرآنی پاسخ داد
ظریف تاکید کرد: قرآن به موسی (علیه السلام) می گوید با فرعون طغیانگر با زبان صاف صحبت کن، شاید هدایت شود، و امیدوارم دیگر نگویند قرآن را تحریف کرد. دوستانی که میگن من قرآن بلد نیستم یادشون نمیاد که هنوز به دنیا نیامده بودن ولی من داشتم مقدمات رو یاد میدادم.

حدود اراضی موقوفه باید مشخص شود
حجت الاسلام والمسلمین محسنی آجی رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حدود زمین های وقف باید مشخص شود، گفت: مثلاً 200 تا 300 سال پیش زمین، مزرعه یا روستا وقف بوده است. پس محدودیت ها کجاست؟ 300 سال پیش می گفتند که مرزهای این روستا دریا، جنگل یا کوه است. آیا آنها می توانند از حریم خصوصی خود محافظت کنند یا خیر؟ وی افزود: در بسیاری از استانداری ها مردم با این مشکل مواجه هستند و ده ها بار این زمین ها با سند عادی خرید و فروش شد. گاهی حتی نمی دانند زمین پارک شده است. ناگهان سندی از موزه بیرون می آید مبنی بر اینکه مکان خاصی اختصاص داده شده است.

وی دستگیری افراد در پرونده ترور اسماعیل هنیه را تکذیب کرد
سخنگوی رسمی قوه قضائیه از تشکیل پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد و گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه با دستور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح این موضوع در دستور کار قرار گرفت. نیروها و با تشکیل پرونده و تحقیقات آغاز شد و بازپرس دادسرای نظامی و دادستان نظامی تهران به دادسرا مراجعه کردند و به محض تکمیل مدارک و مستندات، محل حادثه در حال جمع آوری است. وی تصریح کرد: اکنون شایعات و گمانه زنی هایی در روزنامه ها و فضای مجازی درباره دستگیری ها وجود دارد، اما در این پرونده هیچ فردی دستگیر نشده و شایعات کذب است.

کامالا هریس “رسما” نامزد حزب دموکرات آمریکا شد
پس از یک دوره پنج روزه رای گیری مجازی توسط نمایندگان کنوانسیون ملی دموکرات ها، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده رسما اولین زن رنگین پوستی شد که نامزد ریاست جمهوری شد و قرار است با رقیب خود، دونالد ترامپ رقابت کند.

درخواست ایران از روسیه در مورد جنگ احتمالی با اسرائیل
نیویورک تایمز به نقل از مقامات ایرانی نوشت: ایران از مسکو درخواست کرد تا با توجه به جنگ احتمالی با اسرائیل، سامانه های دفاع هوایی پیشرفته ای را در اختیار تهران قرار دهد. رسانه های آمریکایی ادامه دادند: روسیه تحویل تجهیزات راداری و پدافند هوایی پیشرفته به ایران را آغاز کرد.

تایید حکم محسن برهانی در دادگاه تجدیدنظر
قوه قضائیه اعلام کرد: دادگاه تجدیدنظر البرهانی را از برخی اتهامات تبرئه و برخی دیگر را محکوم کرد. وی خواستار اعاده تشریفات شد که پس از بررسی رد و رای دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

تسنیم: اجرای حکم قصاص غلامرضا رسایی
تسنیم نوشت: حکم قصاص غلامرضا رسایی قاتل شهید مدافع امنیت «نادر بایرامی» در زندان مرکزی کرمانشاه پس از تشریفات قانونی و قطعی شدن حکم در دیوان عالی کشور به درخواست خانواده ها اجرا شد. . کرمانشاه.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *