صبحانه خبری، ۲۲ شهریور ۱۴۰۳؛ از پیشنهاد پزشکیان برای برداشتن مرز کشورهای اسلامی مانند اتحادیه اروپا و نخستین مناظره نامزد‌های انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تا مخالفت با آزادی مشروط فائزه هاشمی و اعلام مخالفت دادستان کل با برخورد فیزیکی با بدحجابان

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

ایران موشک های بالستیک به روسیه نداد. همه
عراقچی وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این ادعا که تهران موشک های بالستیک به مسکو داده است، نوشت: واشنگتن و کشورهای اروپایی بر اساس اطلاعات نادرست عمل می کنند، ایران موشک بالستیک به روسیه تحویل نداده است؛ همین.

اعلام اعتراض مدعی العموم به برخورد فیزیکی با زنان محجبه
محمد مهدی آزاد دادستان کل کشور با بیان اینکه در خصوص بی حجابی یا بدحجابی اقدامات زیادی انجام شده است، اما همچنان پابرجاست و متوقف نشده است، گفت: ما بارها گفته ایم که بحث رویه های قضایی آخرین است خط، و ابتدا باید در امر هدایت و نهی از منکر کار کرد; هیچکس حق ندارد در خیابان با کسی برخورد فیزیکی کند.

پیشنهاد پزشکیان حذف مرزهای کشورهای اسلامی مانند اتحادیه اروپا
رئیس جمهور با اشاره به تاریخ طولانی دو کشور ایران و عراق، بر ضرورت تشکیل اتحادیه مشترک کشورهای اسلامی تاکید کرد. پزشکیان خواستار اقدام در جهت حذف مرزهای کشورهای اسلامی مانند تجربه اتحادیه اروپا شدند.

اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید
سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ملت فلسطین به زودی طعم شیرین پیروزی را خواهند چشید و اسرائیل و دشمنانش به زودی انتقام شرارت خود را خواهند چشید.

اولین مناظره برای نامزدهای انتخابات 2024 آمریکا
اولین مناظره نامزدهای انتخابات 2024 آمریکا برگزار شد و ترامپ با گفتن اینکه دولت بایدن برای حمایت از تروریسم به ایران پول داده است، مدعی شد که ایران در دوره من در حال فروپاشی است. کامالا هریس همچنین تایید کرد که رهبران جهان به ترامپ و اظهارات او می خندند. وی گفت: اگر ترامپ اکنون در قدرت بود، پوتین – در کیف بود. CNN پس از مناظره اعلام کرد که حدود 63 درصد از بینندگان مناظره هریس را برتر از ترامپ می دانند. در همین حال، دونالد ترامپ پس از انتخابات گفت: مناظره با هریس “جعلی” بود و من با سه مخالف روبرو بودم. وی افزود: مفسران اشتباهات من را تصحیح می کردند و اشتباهات هریس را نادیده می گرفتند. اما هریس پس از مناظره با دونالد ترامپ گفت که ما هنوز در این رقابت عقب هستیم و باید کارهای بیشتری انجام شود.

سردار نقدی: حتی صحبت از نرمش نسبت به آمریکا هم گیج کننده است
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: – با توجه به جنایات آمریکا در غزه از جمله کشتار کودکان، حمله به بیمارستان ها و قطع آب و برق، حتی صحبت از نرمش با آمریکا غیرقابل قبول و سوال است. وی گفت: برخی معتقدند وحدت ملی یعنی مذاکره و حل مشکلات با آمریکا، اما آمریکا از روز اول انقلاب دشمن وحدت ملت ایران بوده است.

بیانیه اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته ای ایران
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران تصمیمات لازم را برای پایبندی به تعهدات خود در چارچوب برنامه جامع مشترک اتخاذ نکرده است. اقدام این بیانیه همچنین با این ادعا که ایران از تعهدات خود در برجام عدول کرده و به آگاهی غیرقابل برگشتی مبنی بر افزایش شدید ذخایر اورانیوم ایران رسیده است، از ایران انتقاد کرد.

مخالفت با آزادی مشروط فیضه هاشمی
وکیل مدافع فائز هاشمی گفت: با محسن هاشمی برادر موکلم تمام تلاش خود را می کنیم تا با دادستان تهران یا سرپرست دادسرای اوین گفت و گو کنیم تا ببینیم چه کاری می توانیم برای آنها انجام دهیم. محمدحسین آغاسی گفت: پیش از این اقداماتی برای آزادی مشروط وی انجام شده بود که انجام نشد. پرونده آنها تجمیع شده و حکمی که باید تحمل کنند 3 سال و 7 ماه است که حدود 2 سال آن را سپری کرده اند اما دادستان با آزادی مشروط آنها مخالفت کرده است بنابراین حکم آنها مهرماه سال آینده به پایان می رسد.

دفتر فاطمی امین: پرونده گروه دباش ربطی به آن ندارد
دفتر فاطمی امین وزیر اسبق صلح گزارشی در خصوص اظهارات سخنگوی رسمی قوه قضائیه در خصوص پرونده شای دباش منتشر کرد و طی مراحل مقدماتی به صراحت و دقیق توضیح داد که وزیر وقت صنعت و معدن بازرگانی در فعالیت های گروه شرکت های دابش ایفای نقش کرده و در انجام وظایف قانونی خود مرتکب هیچ گونه رفتار مجرمانه و یا قصور نشده است.

بری صابری درگذشت
باری صابری کارگردان معروف تئاتر پس از مدت ها مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت.

واکنش سخنگوی رسمی آموزش و پرورش به دانش آموز بلوچ که خودسوزی کرد
علی فرهادی سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به خودسوزی دانش آموز بلوچی پس از نرفتن فرزندش به مدرسه گفت: منکر این موضوع نیستیم که ممکن است در مدرسه برخورد خوبی صورت نگیرد. وی تاکید کرد: در چارچوب فرآیند ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به این موارد رسیدگی خواهد شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *