صبحانه خبری، ۲ شهریور ۱۴۰۳؛ از اظهارات عراقچی درباره لزوم مدیریت تنش‌ها با آمریکا تا اظهارنظر وزیر جدید ارتباطات درباره فیلترینگ در اولین روز کاری خود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

اوکراین به 40 شهر در بلگورود روسیه حمله کرد
مقامات روسیه می گویند که اوکراین در 24 ساعت گذشته بیش از 40 شهرک در بلگورود را هدف قرار داده است. در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از تسلط ارتش اوکراین بر یکی دیگر از شهرهای روسیه خبر داد و گفت: نیروهای ما کنترل یک شهر جدید در منطقه کورسک روسیه را به دست گرفتند. زلنسکی گفت که از مرزهای استان سومی، جایی که نبرد با نیروهای روسی در جریان است، بازدید کرده است. در همین حال، یک منبع اوکراینی به رویترز گفت: ما با پهپاد به فرودگاه نظامی روسیه در ولگوگراد حمله کردیم.

شریعتمداری: پزشکیان اشتباه برداشت کردند یا به اشتباه تعبیر کردند
حسین شریعتمداری نوشت: در جلسه علنی دیروز و پیش از آن مجلس، آقای دکتر حسین شریعتمداری تلویحا و بعضاً صریح می گفت که در انتخاب همه وزرا با رهبر معظم انقلاب «هماهنگی» وجود دارد! جناب آقای مدیچیان، ادعای غیرواقعی شما دیروز همانطور که انتظار می رفت مورد استقبال گسترده دشمنان سرسخت نظام قرار گرفت و از – رئیس جمهور کل مردم و نماد تمامیت نظام مقدس هستید. جمهوری اسلامی ایران و انتظار می رود سخنان دیروز شما اصلاح شود و مانند همیشه راه را بر سرکوب و آزار دشمنان ببندد.

مطهری: پزشکیان رهبری را متهم نکردند بلکه واقعیت ها را گفتند
علی مطهری گفت: این آقای مزاکیان نبود که هزینه رانندگی را پرداخت، بلکه ایشان موضوع را توضیح دادند و واقعیت ها را بیان کردند. وی به نمایندگان مجلس خبر داد که وزیر خاصی از سوی رهبری تایید می شود تا این موضوع را بدانند و رای خود را تحت تاثیر قرار دهند. به نظر من درست است که پشت صحنه هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

اظهار نظر وزیر جدید ارتباطات در اولین روز حضورش در خصوص انحلال
ستار الهاشمی وزیر ارتباطات دولت چهاردهم در اولین روز کاری خود در وزارت ارتباطات به سوالات خبرنگاران در خصوص فیلترینگ پاسخ داد و گفت: سیاسی شدن محدودیت در اینترنت در وزارت ارتباطات اتفاق نمی افتد. اما قطعاً از خواسته های مردم آگاه هستیم.

ما مشکل ثبت آیفون 14 و 15 را در وزارت حریم خصوصی حل می کنیم
ستار الهاشمی وزیر ارتباطات اعلام کرد که با گفتگو با وزارت حریم خصوصی در تلاش است برای این موضوع راه حلی بیابد.

وزیر اسبق ارتباطات: از مردم طلب بخشش دارم
زربور وزیر سابق ارتباطات با بیان اینکه از مردم طلب بخشش می کنم، گفت: حتماً در کار ما کاستی هایی وجود داشته است که من و همکارانم شبانه روز تلاش می کردیم بهترین ها را فراهم کنیم به مردم

تایید انحصار پروازهای خارجی در دست دو شرکت هواپیمایی
رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر مسافرت و جهانگردی هوایی استان تهران با تایید انحصار پروازهای خارجی در اختیار دو شرکت هواپیمایی گفت: دلیل این که شرکتی که دو فروند هواپیمای اجاره ای دارد، یک هواپیمای اجاره ای بگیرد چیست. مجوز پرواز؟ تعداد خطوط هوایی با سه هواپیما بی معنی است. دریابید که یک شرکت هواپیمایی در امارات متحده عربی چند هواپیما دارد. ایران ایر چند فروند هواپیمای بالای 15 سال دارد؟

اظهارات عراقچی درباره لزوم مدیریت تنش با آمریکا
وزیر امور خارجه ایران در اولین مصاحبه خارجی خود تایید کرد که وزارت امور خارجه ایران به دنبال مدیریت تنش با واشنگتن و بازسازی روابط با کشورهای اروپایی به عنوان گامی تعیین کننده در جهت رفع و بازگرداندن تحریم های اقتصادی علیه ایران است. روابط تجاری عادی در جامعه بین‌الملل، اما به شرط کنار گذاشتن «رویکرد خصمانه» و تلاش برای احیای توافق هسته‌ای 2015 و لغو تحریم‌ها. عراقچی در خصوص ابتکارات ژاپن در رابطه با روابط تهران و واشنگتن در سال 2019 گفت: من می گویم همیشه جا برای مشارکت در ابتکارات وجود دارد.

سومین زن در شورای پزشکیان
رئیس جمهور با صدور حکمی شینا انصاری را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد. پیش از شینا انصاری، فرزانه صدیق به عنوان وزیر راه و زهرا بهروز آذر نیز به عنوان معاون رئیس جمهور در کابینه پزشکی حضور داشتند. پزشکیان در انتصابی دیگر مجید انصاری را نیز به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور منصوب کردند.

پزشکیان و دریای اژه ملاقات کردند
رئیس قوه قضائیه در دیدار با رئیس‌جمهور گفت: رای مثبت مجلس به وزرای پیشنهادی دولت در بخش‌هایی بی‌نظیر و در برخی بخش‌ها نادر بود و این برای کشور نعمت بزرگی است. ایگه در این جلسه با بیان اینکه «رأی بالای دولت چهاردهم حمایت بسیار خوبی از دولت بود»، توضیح داد که حادثه دیروز مجلس اثرات مثبت داخلی و خارجی بر کشور داشت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *