صبحانه خبری، ۳۱ شهریور ۱۴۰۳؛ از شلیک ۲۰۰ موشک حزب الله و حمله اسرائیل با دو موشک جلسه فرماندهان رضوان وابسته به حزب‌الله تا انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت و تعویق سفر عراقچی به لبنان

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

سفر عراقچی به لبنان به تعویق افتاد
تسنیم نوشت: بر اساس شنیده های این خبرگزاری، عراقچی وزیر امور خارجه پس از آغاز به کار در وزارت امور خارجه، با توجه به تحولات منطقه و حول محور مقاومت، قصد داشت قبل از عزیمت به لبنان سفر کند. نیویورک دیگری را به تعویق انداخت.

عمل جراحی چشم سفیر ایران در بیروت انجام شد
همسر سفیر ایران در بیروت با تایید انجام یک عمل جراحی کوچک روی چشم مجتبی امانی، سخنان گفته شده در مورد بینایی مجتبی امانی را تکذیب کرد و توضیح داد که سایر اقدامات کوچک مشکلی ندارد و سفیر به زودی به سر کار بازخواهد گشت.

مرگبارترین حمله موشکی حزب الله به سایت های اسرائیلی
نیروهای مقاومت اسلامی لبنان در جریان یک حمله موشکی شدید، مراکز نظامی اسرائیل در جولان اشغالی و شمال اسرائیل را به آتش کشیدند. رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که حدود 150 موشک به سمت مرون پرتاب شد و موج جدیدی از حملات راکتی به جلیل علیا آغاز شد. این منابع از شلیک 200 موشک از لبنان به سمت اسرائیل خبر دادند.

اسرائیل 15 سال پیش برای هک کردن پیجرها برنامه ریزی کرده بود
ABC News به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکایی گزارش داد که اسرائیل در ساخت پیجرهایی که این هفته در لبنان منفجر شد مشارکت داشته است. ABC ادعا کرد که اسرائیل برای حداقل 15 سال در حال برنامه ریزی این نوع هک در زنجیره تامین دستگاه های مخابراتی فوق الذکر بوده است.

توضیح نماینده طالبان در مورد بی احترامی به سرود ملی ایران
نماینده طالبان که در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران ایستاده بود و به سرود ملی ایران توهین می کرد عذرخواهی کرد. وی دلیل این اقدام را احترام به سنت ها و آداب و رسوم این قشر عنوان کرد و گفت: در کشور ما هنگام پخش سرود روی صندلی های خود می نشینیم و این رسم ماست. نماینده جنبش طالبان در کنفرانس تقریب مذاهب اسلامی نیز با بیان اینکه دولت موقت با تهران رابطه خوبی دارد، خواستار افزایش روابط دو کشور شد.

دنیای اقیانوس آرام: کشف حجاب یک نقشه خرابکاری است
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه زمینه های کفر مانند رفع حجاب، بندگی خدا را خدشه دار می کند، چرا که این نقشه دشمن برای تضعیف حاکمیت دینی در کشور ما است.

بمباران اسرائیل با دو موشک به نشست رهبران حزب الله رضوان
برخی رسانه ها مدعی شدند که اسرائیل یکی از فرماندهان ارشد حزب الله را ترور کرده است. اکسیوس به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت: هدف حمله هوایی اسرائیل یک فرمانده ارشد نظامی در حزب الله بود. [ابراهیم عقیل] به گزارش الجزیره، بیش از 20 تن از رهبران نیروهای رضوان در این نشست حضور داشتند. این رسانه ها می گویند که این حمله با چهار موشک انجام شده که منجر به ریزش ساختمان تا طبقه دوم زیرزمین شده است. این حمله هوایی، خودروهای ساختمان را هدف قرار داد و به طبقه دوم زیرزمین نفوذ کرد. بر این اساس تعدادی از سرکردگان نیروی رضوان بر اثر این بمباران هوایی مجروح شدند، اما از سرنوشت ابراهیم عقیل یکی از رهبران حزب الله هنوز اطلاعی در دست نیست.

تسنیم: هیچ یک از اعضای سپاه پاسداران ایران در محل مورد هدف اسرائیل در لبنان حضور نداشتند
خبرگزاری تسنیم نوشت: منابع آگاه به این خبرگزاری اطلاع دادند که هیچ عضوی از سپاه پاسداران ایران در منطقه مورد هدف عملیات اسرائیل در لبنان وجود ندارد.

ادعای رویترز: ترور ابراهیم عقیل، رهبر حزب الله
خبرگزاری رویترز رسما از ترور ابراهیم عقیل رهبر حزب الله لبنان در جریان شرکت در نشستی با حضور برخی از اعضای تیپ رضوان خبر داد.

تسنیم: شایعه ترور فرمانده سپاه قدس صحت ندارد
خبرگزاری تسنیم نوشت: منابع آگاه به این خبرگزاری گفته اند که اخبار منتشر شده در برخی رسانه های عبری مبنی بر شهادت محمدرضا فلاح زاده جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حمله تروریستی – رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور. بیروت، کاملاً نادرست است.

اظهارات معاون سخنگوی پنتاگون درباره احتمال انتقام‌جویی ایران در واکنش به ترور هنیه
معاون سخنگوی پنتاگون گفت: به نظر من تاکنون تغییری در وضعیت نظامی ایران مشاهده نشده است و ما فعالیت های نظامی ایران را رصد می کنیم.

شرکت فیضه الهاشمی در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران پس از آزادی از زندان
حسین مرعشی دبیرکل حزب قرجزران گفت: خانم فائزه هاشمی پس از آزادی از زندان در جلسه شورای مرکزی شرکت کرد که باعث خوشحالی همه اعضای حزب شد. مرعشی درباره آخرین پیام فائزه هاشمی در جلسه دیروز گفت: در جلسه گذشته حزب درباره این موضوع بحث شد و دیروز خانم الهاشمی علاقه ای به بحث بیشتر نداشت و موضوع را بسته تلقی کرد.

140 محکوم و 39 محکوم امنیتی نیز مورد عفو قرار گرفتند
در آستانه سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) رهبر انقلاب اسلامی، با درخواست رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو یا تخفیف و تبدیل احکام صادره برای حدود سه هزار نفر موافقت کردند. به اتهامات وارده از سوی دادگاه به آنها محکوم شدند. نماینده قضایی قوه قضاییه به تشریح جزییات عفو رهبری به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) پرداخت و گفت: با عفو مقام معظم رهبری 59 حکم اعدام صادر شد. تبدیل به حبس شد و 140 محکوم و 39 محکوم امنیتی مورد عفو قرار گرفتند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *