صبحانه خبری، ۳ آبان ۱۴۰۳؛ از تائید شهادت سید هاشم صفی الدین تا واکنش وزیر علوم به حضور گشت حجاب در مقابل دانشگاه تهران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی، مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

تایید شهادت آقای هاشم صفی الدین
حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای شهادت آقای هاشم صفی الدین را تایید کرد. در این بیانیه آمده است: آقای هاشم به برادرمان شهید، عزیزترین و نجیب ترین انسان، دبیرکل حزب الله جناب آقای حسن نصرالله پیوست. نسبت به برادرش امام حسین (علیه السلام) مانند ابوالفضل العباس علیه السلام بود. برادر و پشتیبان و پرچمدار و امین او و در سختی ها و مشکلات امین او بود. او مانند مجاهدان بدر، حامی دین خدا، وارسته و صالح، رهبر، مدیر و رهبر بزرگ و شهید بزرگوار بود.

دیدار روسای جمهور ایران و مصر
عبدالفتاح السیسی گفت: نه به عنوان یک محقق سیاسی، بلکه اولاً به عنوان یک مسلمان، معتقدم که باید با تفاهم و گسترش دوستی، امور خود را پیش ببریم و بنابراین در تمام سال‌ها روابط ما با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود، حتی یک بار. در مقابل جمهوری اسلامی ایران موضع نگیرید به نظر من باید سعی کنید تصویر غلطی که در چهل سال گذشته در منطقه و جهان شکل گرفته است را اصلاح کنید.

وی اتهام افشای اسناد اسرائیلی از العریان طباطبایی را رد کرد
پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، روز سه‌شنبه گزارش‌ها مبنی بر مظنون بودن یکی از مقامات ارشد پنتاگون در پشت افشای طرح‌های اسرائیل برای حمله به ایران را رد کرد.

واکنش وزیر علوم به حضور گشت حجاب در مقابل دانشگاه تهران
وزیر علوم در پاسخ به «انتخاب» در خصوص حضور گشت حجاب در مقابل دانشگاه تهران، گفت: نمی‌دانم گشت ارشاد در مقابل دانشگاه تهران مستقر است یا خیر. از وزیر کشور بپرسید.

در پرونده فساد فوتبال 12 متهم محکوم شدند
ابراهیم حمیدی رئیس قاضی استان کرمان از اتفاقات جدیدی در خصوص موضوع فساد در فوتبال خبر داد. وی گفت: در این پرونده در مجموع 21 متهم و سه نفر به عنوان مطلع محاکمه شدند که 12 نفر از متهمان تفهیم اتهام و محکوم شدند و برای دو نفر از متهمان قرار منع تعقیب صادر شد. آقایان «ک-الف» رئیس سابق کمیته داوران، «س-م» رئیس سابق سازمان لیگ و «ف-م» رئیس سابق کمیته نقل و انتقالات به دریافت رشوه و دریافت سکه متهم شدند. زنان «ف-ح» و «ر.آ» نیز به عنوان مجرم با نام های مستعار «شن» و «سرگرد» معرفی شده اند.

وزیر ارشاد: ​​کارهای خوبی برای هنرمندان انجام شده است، ممنون
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص رفع توقیف آثار برخی از هنرمندان گفت: کارهای خوبی انجام شده و امیدوارم خبرهای خوبی داشته باشیم.

رئیس جمهور سیداواسمی در مورد از دست دادن این سازمان توضیح داد
رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به «انتخاب» درباره زیان دهی این سازمان گفت: اساساً زیان و سود دستگاه های فرهنگی در تولید فرهنگی آن ها لحاظ می شود نه از نظر زیان مالی. وی افزود: اگر مضر است قطعا تشکیل برخی روزنامه ها مضر است.

قائم پناه: ما نباید افکار کمونیستی را در کشور گسترش دهیم
معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه باید تلاش کنیم سرمایه گذاری و کارآفرینی را به عنوان ارزش به رسمیت بشناسیم، تصریح کرد: نباید افکار کمونیستی را در کشور گسترش دهیم. ارزش سرمایه گذاران امروزی کمتر از کسانی نیست که جان خود را در راه دفاع مقدس فدا کردند.

700 خانواده اسرائیلی برای زندگی در شش شهرک بالقوه غزه ثبت نام کرده اند
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که 700 خانواده اسرائیلی برای زندگی در شش شهرک بالقوه در غزه ثبت نام کرده اند و آن را جنبش شهرک سازی اسرائیلی نشالا می نامد. وال استریت ژورنال نوشت: این جنبش شهرک سازی اسرائیل امیدوار است تا یک سال آینده شهرک سازی در غزه را آغاز کند. جنبش مذکور ادامه داد: مناطق آزاد شده غزه را از جوامع یهودی پر خواهیم کرد.

آمریکا: پاسخ اسرائیل نباید به تشدید بیشتر تنش ها منجر شود
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که برای اسرائیل مهم است که به حمله ایران به گونه‌ای پاسخ دهد که منجر به تشدید بیشتر نشود.

بیانات رهبر انقلاب درباره مسائل لبنان، غزه و کرانه باختری
رهبر انقلاب فرمودند: – در چنگال یک مسئله اساسی و مهم در منطقه هستیم، این مسائل مربوط به منطقه غرب آسیا است و مسائل لبنان، غزه و کرانه باختری از مسائل تاریخ ساز است.

شریعتمداری: اجتماع اساتید حوزه علمیه قم برای حمایت از صهیونیست ها آمدند
حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: گروهی به نام «مجموعه اساتید و محققین حوزه علمیه قم»! که با انگیزه ایجاد «جنبش موازی» در مقابل «گروه مدرسین حوزه علمیه قم» به بهانه حوادث اخیر غزه و لبنان و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی بیانیه ای صادر کرد. وجود رژیم دروغینی که اسرائیل را به رسمیت شناخت! یعنی در نقاب مجموعه حوزه علمیه قم «مانداروردی»! من برای مقابله با اسلام و حمایت از صهیونیست ها قیام کردم.

احتمال کمک روسیه به ایران برای مقابله با حمله اسرائیل
اسکای نیوز عربی به نقل از منابع آگاه اسرائیلی نوشت: ما احتمال کمک روسیه به ایران برای مقابله با حمله اسرائیل را رد نمی کنیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *