صبحانه خبری، ۴ آبان ۱۴۰۳؛ از ادعای تصمیم اسرائیل برای تعویق حمله به ایران تا طرح وزارت کشور برای انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی، مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

ادعای تصمیم اسرائیل برای تعویق حمله به ایران
روزنامه لندن تایمز نوشت: اسرائیل حمله تلافی جویانه خود به ایران را به دلیل افشای اطلاعات حساس نظامی آمریکا در هفته گذشته به تعویق انداخت. بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط تایمز، اسرائیل نگران است که این افشاگری ممکن است به ایران در پیش بینی الگوهای حمله کمک کند. اسرائیل مجبور شد یک طرح جایگزین ایجاد کند که نیاز به بررسی شبیه‌سازی‌های دقیق جنگ قبل از صدور هر گونه دستوری داشت.

حماس به دنبال تشکیل دولت وحدت ملی با فتح است
موسی ابومرزوق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، درباره دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در قازان، گفت: حماس امیدوار است روسیه از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بخواهد با حماس درباره تشکیل این تشکیلات مذاکره کند. ” برای حکومت وحدت ملی و این راه را طی می کند.»

نرخ فقر 30.1 درصد در سال 1401 ه
گزارش مرکز تحقیقات شورا نشان می دهد که میزان فقر در سال 1402 هجری قمری بالغ بر 30.1 درصد بوده که نسبت به سال 1401 هجری قمری 0.4 درصد افزایش داشته است.

عراقچی در دیدار با پزشکیان و بن زاید، طرح بحث جزایر سه گانه ایرانی را تشریح کرد
وزیر امور خارجه موضوع فلسطین و توقف جنایات اسرائیل را موضوع اصلی دیدار سران ایران و امارات متحده عربی عنوان کرد و با اشاره به بحث برخی جزایر سه گانه گفت: هرگز هیچ فرصتی را برای ارائه مواضع قاطع خود از دست ندادیم.»

فرمانده سپاه پاسداران ایران خطاب به اسرائیل: به قدرت محدود لوله های TOD اعتماد نکنید
فرمانده کل سپاه پاسداران ایران با اشاره به استقرار سامانه تاد آمریکایی در اسرائیل به تل‌آویو گفت: به لوله‌های تاد اعتماد نکنید. اینها محدود هستند و شما بر قدرت محدود تکیه می کنید. وی ادامه داد: کشور کوچکی که اقتصادش 98 درصد به دریا وابسته است باید بیشتر فکر کند. تصمیمات نابخردانه می تواند با سرعت شگفت انگیزی منجر به سقوط رژیم شود. به لطف خدا در مقابل این گروه شرور ایستاده ایم.

ترامپ دو درصد از هریس پیشی گرفت
نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نظرسنجی وال استریت ژورنال دو درصد از رقیب دموکرات خود پیشی گرفت.

مکرون: اسرائیل می داند که موفقیت های نظامی اش لزوماً به معنای پیروزی در لبنان نیست
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه ارتش لبنان در این شرایط نقش حیاتی در تامین امنیت همه لبنانی ها دارد، تاکید کرد: ما در سازماندهی و تجهیز ارتش لبنان مشارکت خواهیم داشت و از اقدامات مقامات لبنانی حمایت خواهیم کرد. مکرون گفت: اسرائیل می داند که موفقیت های نظامی اش لزوماً به معنای پیروزی در لبنان نیست.

ظریف: اسرائیل به دنبال آسیب رساندن به آذربایجان است نه حمایت از آن
محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور در همایش مسائل راهبردی، اقتصادی و فرهنگی قفقاز تاکید کرد: حضور اسرائیل در جمهوری آذربایجان مانند حضور در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس برای ایجاد سپر دفاعی برای جمهوری آذربایجان است. . خودش، و اساساً آنها را قربانی خود می کند، نه اینکه بخواهد از آنها حمایت یا محافظت کند

جان بولتون: ترامپ نمی تواند فاشیست باشد
جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، ضمن تاکید بر خطر بازگشت ترامپ به قدرت، ادعای فاشیست بودن او را رد کرد. وی در مصاحبه ای با CNN گفت: من فکر می کنم بحث در مورد فاشیست بودن یا نبودن ترامپ اشتباه است. اگرچه رفتار او آزاردهنده است، اما برای شناخت فلسفه اش باید فاشیست باشد. این چیزی است که ترامپ نمی تواند تحمل کند. بولتون به مجری برنامه گفت که آدولف هیتلر کتابی به نام “مبارزه من” دارد. ترامپ حتی نمی تواند کل این کتاب را بخواند، چه رسد به نوشتن چیزی شبیه به آن.

رهبر انقلاب: صرف حضور در عرصه نظامی کافی نیست
رهبر انقلاب فرمودند: روحیه حاکم بر همه فعالیت ها به ویژه در نسل جوان باید تأثیر و برآیند داشته باشد و باید بررسی کنید و ببینید نتایج کارتان تا چه اندازه بر جوانان تأثیر می گذارد. وی بیان کرد: – بدون شک صد برابر زمان جنگ تحمیلی قوی شده ایم و توانمندی های کشور با آن زمان قابل مقایسه نیست، اما صرف حضور در عرصه نظامی و پیشرفت خوب در این زمینه کافی نیست. . اما ما باید روی قلب‌ها، ایده‌ها، زبان‌ها و نگرش‌ها تمرکز کنیم زیرا آنها کار مؤثری انجام داده‌اند.

طرح وزارت کشور برای انتخاب شهردار از طریق رای مستقیم مردم
وزیر کشور اعلام کرد که به دنبال راهی است که یا شهرداران منتخب مردم را داشته باشند یا به سادگی نتوانند جابجا شوند تا ثبات در مدیریت ایجاد شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *