صبحانه خبری، ۴ مرداد ۱۴۰۳؛ از تنش و جنجال در مجلس بر سر طرح دوفوریتی رفع فیلترینگ تا تاکید پلیس بر ادامه طرح خود درباره حجاب با وجود تغییر دولت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

واکنش احمدی نژاد به سخنان روحانی «غزنبر».
حسن روحانی رئیس جمهور سابق ایران در خاطرات نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲ نوشت: احمدی نژاد خندان به دفتر من آمد. او گفت که همه مناظره ها را تماشا کرده و در مناظره سوم با تعدادی از وزرا در دفتر رئیس جمهور جلوی تلویزیون نشسته بود که کلمه غضنبر به کار رفت. در همین لحظه احمدی نژاد رو به وزرای خود کرد و گفت: شیخ فرش را از طبقه بیست و ششم انداخت. البته ازش نپرسیدم چرا طبقه 26؟ اما احمدی نژاد با خوشحالی گفت: به هر حال هر اتفاقی افتاده، کار سمنانی هاست. اشاره احمدی نژاد به استان سمنان زادگاه مشترک ما بود البته من اهل سرخه و او اهل آرادان.

سخنگوی سپاه پاسداران تغییر کرد
با حکم سردار سرلشکر سلامی، سردار رمضان شریف، سخنگوی رسمی و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سمت سرپرست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه منصوب شد. سردار علی محمد نائینی نیز به عنوان سخنگوی و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انتخاب شد.

اظهارات سخنگوی سابق سپاه پاسداران درباره واکنش ظریف به اظهارات موشکی خود در بحبوحه مذاکرات
سردار رمضان شریف، سخنگوی سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چند سال پیش با قاطعیت گفتم به کاری که در موضوع موشکی آغاز شد، با قدرت، دقت، سرعت و مقیاس وسیع تخریب ادامه خواهیم داد. ” فردای آن روز از هتل کوبورگ با آقای ظریف تماس گرفتند و گفتند که صحبت های شما تمام سفره ما را خراب کرده است. سردار شریف ادامه داد: سردار عزیز جعفری به من گفت خوب صحبت کردی، باز هم تکرار کن.

واکنش شمخانی به اعتراض ظریف به سخنگوی سپاه در جریان مذاکرات هسته ای
سردار شریف، سخنگوی سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آن روز برای سخنرانی در روز قدس به زنجان می رفتم که یکی از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با من تماس گرفت و از آقای شریف پرسید که چه خبر است. آیا انجام دادی؟ گفتم چطور؟ گفت از هتل کوبورگ با آقای ظریف تماس گرفتند و گفتند که صحبت های ایشان تمام سفره ما را خراب کرده است و من خیلی ناراحت شدم چون سال ها بود که هتل کوبورگ را می دیدم و فکر می کردیم دود سفید بیرون می آید. من خیلی ناراحت شدم، چون همانطور که سردار سلامی گفت خیلی مهم است که در زمان مناسب صحبت کنیم. رئیس جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه پاسداران ادامه داد: به آقای جعفری گفتم دقایقی پیش با شورای عالی امنیت تماس گرفتند و دوباره اعتراض کردند.

تنش و جنجال در مجلس در خصوص طرح یک فوریتی حذف تصفیه
پس از اظهارات نماینده بوکان مبنی بر عدم رسیدگی به طرح یک فوریتی خود برای رفع انحلال صورتجلسه، فضای مجلس متشنج شد. محمد قاسم عثمانی نماینده بوکان در خصوص اعلام عدم دریافت فوری طرح خود برای حذف انحلال گفت: طرح یک فوریتی تهیه و به هیئت مدیره ارائه کردم. این طرح همه مراحلش را پشت سر گذاشته اما آقای قالیباف آن را وتو کرد. به چه حقی این کار را کردی؟ نقشه من چه اشکالی دارد؟ آقای قالیباف اینجا پادگان نیست. علی نیکزاد که مسئولیت جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ گفت: تکلیفی که به رئیس شورای اسلامی دادید نادرست است. اکنون 30 طرح فوری در هیئت مدیره وجود دارد و هر کدام باید به موقع ارائه شوند. وی همچنین تایید کرد: این کلمات چیست؟ منظورت اینه که اینجا پادگان نیست؟ این کلمه چیست؟ جبهه را دیده ایم، بالا و پایین کشور را دیده ایم و الان 30 طرح فوری در هیات مدیره است که به موقع ارائه می شود.

ثبت رکورد بی سابقه تقاضای برق در 78 هزار مگاوات
مدیرعامل شرکت توفانیر گفت: تقاضای برق مصرفی در کشور روز گذشته در تاریخ دوم مردادماه بار دیگر تغییر کرد و این رقم در تاریخ صنعت برق کشور به 78 هزار و 106 مگاوات رسید.

اصرار پلیس بر ادامه طرح خود در خصوص حجاب با وجود تغییر حکومت
جانشین فرمانده انتظامی کشور درباره اجرای طرح نور گفت: قانون ملاک کار ما است و با تغییر دولت ها خللی در اجرای این طرح ایجاد نمی شود و برخورد با جرم آشکار یکی از موارد است. مهم ترین وظایف پلیسی ما در حوزه عفاف و حجاب یک وظیفه شرعی است.

23 هزار زن فعال در حوزه حجاب فعال هستند
احمد واحدی وزیر کشور در آخرین جلسه شورای دولت سیزدهم گفت: در خصوص جنبه های مثبت عفاف و حجاب کارهای خوبی انجام شده است که حضور 23 هزار نفر از فعالان فعال در این عرصه نشان از آن دارد.

بانک ها روز پنجشنبه تعطیل هستند
شورای هماهنگی بانک ها پس از هماهنگی با بانک مرکزی در روز پنجشنبه چهارم مردادماه و تعدادی از بانک ها، به دلیل گرمای هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف برق، کلیه شعب و شعب بانک ها را تعطیل اعلام کرد. شعبه ها (از ساعت 9 صبح تا 11 صبح) باز هستند و اسامی آنها در سایت بانک ها اعلام می شود. آمده است: به همین منظور ساعت کار واحدهای اصلی و شعب بانک ها تا ساعت 11 صبح روزهای شنبه و یکشنبه آینده (05/06/1403 و 05/07/1303) خواهد بود.

تشییع جنازه سعید راد در کنار دو نفر
پیکر سعید راد در کنار مزار فردین در قطعه هنرمندان بهشت ​​زهرا به خاک سپرده شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *