صبحانه خبری، ۵ آبان ۱۴۰۳؛ آخرین اخبار پیرامون حمله اسرائیل و صدای چندین انفجار در تهران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی، مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

صدای حمله اسرائیل و چندین انفجار در تهران شنیده شد
صبح – منابع خبری از شنیده شدن چندین انفجار در تهران خبر دادند. یک مقام ارشد نظامی آمریکا به الجزیره گفت: ما از گزارش های مربوط به انفجار در ایران مطلع هستیم و وضعیت را از نزدیک دنبال می کنیم. هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که در پاسخ به حملات مداوم ایران، «به اهداف نظامی در ایران حمله کردیم». خبرگزاری فارس نوشت: چند پایگاه نظامی در غرب و جنوب غرب تهران هدف حمله اسرائیل قرار گرفت و برخی صداها مربوط به پدافند هوایی بود. آتش خبرنگار المیادین در تهران همچنین گفت: اسرائیل تلاش هایی برای هدف قرار دادن 3 پایگاه در استان تهران داشت که پدافند هوایی ایران آنها را دفع کرد. تسنیم همچنین نوشت که هیچ آتش سوزی یا انفجاری در پالایشگاه تهران گزارش نشده و تاکنون هیچ موشکی به مراکز نظامی سپاه در غرب و جنوب غرب تهران اصابت نکرده است.

ترور امام جمعه کازرون
ظهر 13 آبان حجت الاسلام صباحی امام جمعه این شهرستان بعد از نماز جمعه در کازرون ترور شد. مهاجم با همان اسلحه خودکشی کرد. حجت الاسلام صباحی نیز ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. خبرگزاری قضایی می گوید ضارب 20 سال پیش نیز قصد آسیب رساندن به قاضی را داشته است. او مواد منفجره را به خودش بسته بود و انفجار مواد منفجره منجر به قطع دست و پایش شد و سپس در دادگاه به حبس محکوم شد. این خبرگزاری نوشت که ادعایی وجود دارد که مهاجم به امام جمعه از جانبازان جنگ تحمیلی است و بر اساس تحقیقات انجام شده صحت ندارد.

حمله الهادی به دولت: توافق در هر موضوعی نوعی نفاق است
علام الهادی امام جمعه مشهد گفت: متأسفانه – عده ای با سوء استفاده از شعار وحدت ملی، کلمه وحدت ملی را می گیرند، آدرس غلط می دهند و وارد مذاکره با آمریکا می شوند و به عنوان بخشی از وحدت ملی تسلیم می شوند. فرمود: امیرالمؤمنین می فرماید: هر که همیشه در هر امری و با هر شخصی موافق باشد و اعلام توافق کند، این یک نوع نفاق است.

امام جمعه کرج حامیان پیوستن به FATF را یک سوء تفاهم داخلی توصیف کرد.
حسینی حمدانی امام جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمنان بیرونی و برخی سوءتفاهمات داخلی این استقلال را تضعیف می کند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ما اهداف پیوستن به FATF را درک نمی کنیم. وی گفت: مسائل مهم کشور را جدی بگیرید. در این مورد، مدیر اقتصادی کشور می گوید که اگر فیلتر از اینترنت برداشته شود، این کار مزخرف است و آدرس اشتباه می دهد.

اسرائیل: پایان دادن به جنگ در جبهه لبنان امکان پذیر است
هرتز هالیوی، رئیس ستاد نیروهای دفاعی اسرائیل گفت: «جنگ در جبهه لبنان ممکن است پایان یابد زیرا رهبران ارشد حزب الله حذف شده اند.

تگردون: پزشکیان مخالف افزایش قیمت بنزین هستند
تاجردون رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنزین گران نمی شود، گفت: مجلس، دولت و شخص رئیس جمهور چشم انتظار افزایش قیمت بنزین نیستند. البته جامعه در شرایط فعلی ظرفیت و آمادگی لازم را برای این امر مهم ندارد.»

فرمانده بسیج: بخش هایی از امارات – در گذشته متعلق به ایران بوده است
سردار سلیمانی فرمانده بسیج سپاه با اشاره به حمایت غرب از ادعای واهی و مضحک امارات در خصوص جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس، گفت: در گذشته امارات اصلا وجود نداشت. بر اساس اسناد تاریخی، بخش‌هایی از امارات امروزی در گذشته متعلق به ایران بوده و در نقشه‌های جغرافیایی به سواحل دزدان دریایی نیز معروف بوده است. این هشداری است که اگر دست از مقاومت برداریم، دشمن جسورتر و جسورتر می شود.

مخالفت با سنت مرجع برخورد قهری و خشونت آمیز در حوزه حجاب
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حجاب از مطلقات اسلام است، تصریح کرد: کسانی هستند که با کتاب و برنامه های دیگر قصد تخریب حجاب زنان را دارند که باید با آموزش صحیح حجاب به زنان از این امر جلوگیری کرد. البته باید توجه داشت که برخورد قهری و خشونت آمیز در این زمینه نتیجه معکوس دارد.

حساب مبادلات ارزهای دیجیتال مسدود خواهد شد
معاونت ارزی بانک مرکزی تصمیم گرفت سپرده گذاری و برداشت از حساب صرافی های ارزهای دیجیتال و ارائه دهندگان خدمات پرداخت را به طور موقت ممنوع کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *