صبحانه خبری، ۶ مرداد ۱۴۰۳؛ از ادعای روزنامه کویتی درباره پیغام آمریکا به ایران تا ادامه گرمای بی‌سابقه در ایران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی مهم ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

اسرائیل مدعی است که ایران قصد دارد به ورزشکاران و گردشگران اسرائیلی در پاریس حمله کند
در نامه ای که رویترز مشاهده کرد، اسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل به همتای فرانسوی خود گفت: «ما در حال حاضر در حال ارزیابی تهدید بالقوه نمایندگان ایران و سایر سازمان های تروریستی هستیم که قصد انجام حملات علیه اعضای هیئت اسرائیلی و گردشگران را دارند. ” اسرائیلی ها در جریان بازی های المپیک در پاسخ به این اتهام، به رویترز گفت: «اقدامات تروریستی جایی در اصول گروه های مقاومت ندارد و فریبکاری نمی تواند نقش شاکی را تغییر دهد متهم.»

چند ساعت قبل از مراسم افتتاحیه بازی های المپیک، شبکه راه آهن فرانسه دچار اختلال شد
شرکت راه آهن فرانسه روز جمعه 5 آگوست اعلام کرد که با حمله بزرگی مواجه شده است که حرکت قطارها را مختل کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شرکت ساعاتی پیش از آغاز مراسم افتتاحیه المپیک پاریس بیانیه ای صادر کرد و در آن اعلام کرد که حمله شب گذشته به سیستم قطارهای سریع السیر گسترده و بسیار گسترده بوده و شمال و شمال را تحت تاثیر قرار داده است. شرق کشور. مناطق فرانسه

کاخ سفید: در ماه‌های آینده ایران را مسئول فعالیت‌هایش در منطقه می‌دانیم
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی در کاخ سفید، پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که بایدن در شش ماه آینده دولتش در قبال ایران چه سیاستی اتخاذ خواهد کرد؟ وی گفت: در ماه های آینده ایران را پاسخگوی فعالیت هایش در منطقه خواهیم بود.

کاخ سفید: تهران ممکن است در حال تامین مالی و تشویق برخی تظاهرات در آمریکا باشد
هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا با انتقاد از اظهارات نتانیاهو در کنگره مبنی بر اینکه ایران پشت همه اعتراضات است، گفت: ایران ممکن است برخی از تظاهرات را در آمریکا تامین مالی و تشویق کند، اما نه همه تظاهرات و این مایه تاسف است او همه تظاهرکنندگان در مقابل کنگره را ساخته ایران توصیف کرد.

نبویان: مجلس به شخص مرتبط با یک کشور خارجی یا فرزندان او در خارج از کشور اعتماد نمی کند.
نماینده حامی جلیلی نبویان تاکید کرد: افراد مخلص، متدین، موثر و انقلابی می توانند مشکلات مردم را حل کنند. فردی که در خارج از کشور وصل است یا فرزندانش در خارج از کشور زندگی می کنند یا به راحتی دروغ می گوید، اختلاس می کند و سوء استفاده می کند، می گوید ساختن مسکن برای مردم مزخرف است و حاضر است روزانه 700 نفر را به خاطر ویروس کرونا بکشد، اما واکسن آن انجام نشده است. ارائه شده است و ناکارآمد است و مجلس به افرادی که این ذهنیت را دارند اعتماد نمی کند.

گرمای بی سابقه در ایران؛ شنبه و یکشنبه آتشینی در راه است
رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیمی و خشکسالی می گوید: کشور ما طی پنجاه سال گذشته شاهد افزایش میانگین 0.4 درجه سانتیگراد بوده و تا ابتدای هفته آینده با انبوهی از دما مواجه هستیم هوای گرم است و بعید نیست دمای هوای تهران به بیش از 40 درجه سانتی گراد برسد.

گزارشی زیبا از آخرین تحولات انتخاب وزرا برای دولت چهاردهم
رئیس ستاد انتخاب وزیران 14 گانه دولت گفت: تقریباً تمامی گمانه زنی ها از نتایج بررسی کاندیداها در کمیسیون ها نادرست یا ناقص بوده و بیشتر برای تشویش افکار عمومی و ایجاد تشویش و یا ایجاد اخبار و اخبار منتشر شده است. فشار روانی روند بررسی پیشنهادات واصله به اعضای شورای دولت رو به پایان است. در صورت لزوم، داوطلبان برای مصاحبه داوطلبانه دعوت می شوند. نارضایتی از این روند با انگیزه های مختلف وجود دارد. از دل شکستگی صادقانه گرفته تا کسب سهمیه، انتقام گرفتن از رقبا یا حتی تلاش برای جلوگیری از نهادینه شدن یک فرآیند شفاف.

ترامپ: اگر مرا ترور کنند، امیدوارم آمریکا ایران را از روی زمین محو کند
دونالد ترامپ در شبکه “حقیقت اجتماعی” که به وی اختصاص داده شده است، نوشت: اگر رئیس جمهور ترامپ ترور شود و این احتمال همیشه وجود داشته باشد، امیدوارم ایالات متحده آمریکا ایران را نابود کند و از روی زمین محو کند. اگر این کار انجام نشود، رهبران ایالات متحده بزدل و فاقد شجاعت دیده خواهند شد. این اظهارات تند ترامپ همراه با فایل ویدئویی بیانیه روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد که در آن وی در حضور نمایندگان کنگره آمریکا از طرح ترور ترامپ که به ادعای او توسط ایران طراحی شده بود، یاد کرد.

کامالا هریس به بنیامین نتانیاهو درباره شرایط بشردوستانه در غزه فشار آورد
کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در دیداری که تحلیلگران به احتمال ریاست جمهوری وی و تغییر سیاست واشنگتن در قبال اسرائیل که از نزدیک به آن اشاره شده بود، به شدت بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه فشار آورد. نظارت شد.

دبیرکل تبلیغات زنجان: بحث حجاب ربطی به دولت ها ندارد
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان با تاکید بر اینکه از هیچکس و گروهی خارج از محدوده قانون انتظار نداریم، تصریح کرد: موضوع عفاف و حجاب نیز یک قانون اسلامی و قانونی است به گفته مقام معظم رهبری ربطی به دولت ها ندارد و یک امر اخلاقی و اجتماعی است.

ادعای یک روزنامه کویتی درباره پیام آمریکا به ایران
روزنامه کویتی الجریده به نقل از منابع خود نوشت: نمایندگان طرف آمریکایی سه شنبه گذشته به ایرانی ها اطلاع دادند که دولت جو بایدن پس از اعمال اصلاحات جزئی در توافقنامه هسته ای که در سال 2015 به امضا رسید، آماده گفتگو درباره بازگشت سریع به توافق هسته ای است. ” او – او این روزنامه ادامه می دهد: بایدن آماده است این توافق را قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خود امضا کند، اما ایرانی ها خواهان بازگشت فوری به اجرای تعهدات خود در توافق هسته ای هستند. مواردی وجود دارد که دو طرف باید قبل از آن به توافق برسند.»

فرود سنگین در میدان ونک تهران; یک نفر مجروح شد
رئیس سازمان اورژانس استان تهران با بیان اینکه ساعت 10:25 روز جمعه گزارشی مبنی بر فرود زمینی به مرکز اورژانس 115 استان تهران اعلام شد، گفت: وی افزود: یکی از مصدومان به مرکز درمانی منتقل شد.

برنامه برای «اجرای تعرفه بر خریداران نفت ایران» در کنگره آمریکا
سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام طرحی را ارائه کرده است که در آن خریداران نفت خام یا فرآورده های نفتی ایران مشمول تعرفه می شوند. اگر این طرح به قانون تبدیل شود، مانع از صادرات نفت ایران به کشورهایی می شود که با آمریکا روابط تجاری دارند.

ظریف: شما مردم بزرگ ایران را در این انتخابات آماده کردید
محمدجواد ظریف رئیس شورای راهبردی دولت چهاردهم در سخنانی گفت: شما بزرگان و فعالان کادر پزشکی عزیز در کنار صداقت، شجاعت و سلامت پزشکیان ایستادید. در این حادثه ایران را پس گرفتید. در این حرکت عظیم که توسط رهبر معظم انقلاب شکل گرفت، یاد و خاطره خرداد دوم و خاتمی بزرگ زنده است.

برخورد قطار مسافربری با سکوی ایستگاه راه آهن تهران سه نفر مجروح شدند
سازمان اورژانس استان تهران گفت: ساعت 9:34 روز جمعه یک قطار با سکوهای انتظار قطارهای مسافری در ایستگاه راه آهن تهران برخورد کرد که مرکز ارتباطات اورژانس 115 استان تهران در جریان این موضوع قرار گرفت. در این حادثه سه نفر مصدوم شدند که پس از اقدامات اولیه توسط کارشناسان اورژانس استان تهران به مرکز درمانی منتقل شدند.

ادعای اسرائیل: خرابکاری فرانسه تحت نفوذ ایران انجام شد
اسرائیل کاتز وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که “خرابکاری که – در راه آهن فرانسه رخ داد، تحت نفوذ ایران انجام شد و وزیر امور خارجه فرانسه قبلا در این مورد هشدار داده است.”

کاهش ساعت کاری ادارات استان تهران در روز شنبه تا ساعت 12 ظهر
استان تهران اعلام کرد: با توجه به تداوم افزایش دما، ادارات دولتی استان تهران ساعت 12 ظهر روز شنبه 15 مردادماه تعطیل هستند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *