صبحانه خبری، ۹ شهریور ۱۴۰۳؛ از دستور پزشکیان درمورد اساتید اخراجی و آخرین خبر‌ها از فوت یک متهم در لاهیجان تا سانسور اظهارات پزشکیان در مورد هاشمی در صداوسیما و توقف حکم شلاق و زندان یک هنرمند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در بسته خبری بعدی، مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

دستور پزشکیان در خصوص اساتید اخراجی
مسعود مازیکیان در مراسم تکریم و معارفه وزیر علوم گفت: هر که یک کلمه به ما بیاموزد او را بنده خود می کنیم. بعد اساتیدی را که ما را به اینجا آورده اند حذف می کنیم و یک جوان را بالاتر از این افراد قرار می دهیم که به این اساتید هم احترام نمی گذارند. من اعلام کرده ام که تمامی اساتیدی که به هر نحوی قراردادشان لغو یا از دانشگاه اخراج شده است را بررسی کنید. دانش آموزان را برگردانید. دانشجو حق صحبت دارد. دانشجو نمی تواند آدم بدی باشد، همان طور که فردا و آینده کشور است. دانش آموز باید بتواند سوال بپرسد.

آخرین اخبار از مرگ یک متهم در لاهیجان
الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: در پی وقوع حادثه دلخراش در لاهیجان، رئیس جمهوری به وزیر کشور دستور داد تا کمیته ای را برای بررسی همه ابعاد حادثه تشکیل و به لاهیجان اعزام کند و گزارش و نتیجه را اعلام کند. از تحقیق در اسرع وقت به هیئت دولت مرکز اطلاع رسانی پلیس همچنین اعلام کرد: در پی وقوع حادثه مرگ مردی در کلانتری روستای نصیر گده شهرستان لاهیجان، فرمانده انتظامی کشور دستور ویژه رسیدگی به موضوع را صادر کرد و بر این اساس به فوریت، موضوع به دادسرای عمومی ارجاع شد. تیم تخصصی بازرسی کل شهرستان فرجا از 72 ساعت پیش در منطقه حضور دارند و در محل حادثه مستقر شده اند. همچنین بنا به دستور اکید سردار رادان تمامی متهمان این حادثه تحت بازجویی و تحقیقات قرار دارند. وزیر کشور نیز هیئتی را به لحجم اعزام کرد. دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان از انجام اقدامات قضایی برای تعیین علت مرگ متهم در زندان لاهیجان خبر داد و گفت: متهمان با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

سانسور اظهارات پزشکیان درباره هاشمی در رادیو
محسن هاشمی در یادداشتی نوشت: متأسفانه سیدواسیما در اولین مراسم تحلیف با حضور رئیس جمهور آزمون وحدت ملی را پس نداد. آنچه مایه تاسف است عدم توجه معاونت خبر صدا و سیما و پوشش موثر این موضوع در حوزه های مختلف خبری است که به نظر می رسد همچنان محدود و دور از نظر رئیس جمهور در خصوص اجماع ملی در خصوص اخبار صدا و سیما باشد. به ویژه بخش‌های مهمی از سخنان رئیس‌جمهور درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حذف شد و دلایل حضور و هدف رئیس‌جمهور بررسی شد.

توقف شلاق و حبس یک هنرمند
مهدی کوهیان، عضو سابق کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما در توییتی نوشت: «تجربه دو سال گذشته خیلی ارزشمند بوده است به خاطر آزادی بیان هنری به شلاق و حبس محکوم شده و حکمش به حالت تعلیق درآمده است وگرنه ممکن است فردا حکم اعدام صادر شود.

اظهارات وزیر علوم درباره سر و صدای زیاد شبه علم
حسین سیمای صف وزیر علوم با بیان اینکه سر و صدای شبه علم بسیار بلند است و مانعی بر سر راه ما شده است، گفت: برخی گفته اند ما به کرونا اعتقادی نداریم؟ وی افزود: گاهی اوقات فراگیران ما فقط در رشته خود متخصص هستند اما تفکر علمی ندارند.

دو شهید در کارگاه مراکز سپاه پاسداران در استان اصفهان
سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اعلام کرد: بر اثر نشت گاز در یک کارگاه وابسته به مراکز سپاه در استان اصفهان یک نفر شهید و 10 نفر مجروح شدند. ساعاتی بعد سپاه پاسداران در اصفهان از شهادت یکی دیگر از سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی این حادثه خبر داد. در اطلاعیه زیر، سپاه پاسداران همچنین تعداد مجروحان را به ۱۱ نفر رساند که دو تن از آنان شهید و حال دو نفر وخیم است.

حمله شدید به انتصابات اخیر پزشکیان
روزنامه کیهان نوشت: با آغاز روند انتصابات در دولت چهاردهم، نگرانی از استخدام افرادی که کمترین اعتقادی به اصول و مبانی نظام ندارند و در اغتشاشات نقش آفرینی کرده اند، روز به روز بیشتر می شود. . روز این روزنامه نوشت که قائم پناه مدعی شده است که در حوادث سال 1401 بسیاری از مردم به دلیل تیراندازی نیروهای امنیتی چشم خود را از دست داده اند و خود او در هر انتخابی مردود شده است اما مسئولیت انتخاب کشور بر عهده او بوده است. روزنامه کیهان نیز نوشت که فاطمه مهاجرانی سابقه علنی آشوب علیه نظام را دارد و در اراک گفته است اجازه نمی دهیم «شهید مهرشاد» دیگری بر زمین بیفتد.

حال عمومی محمد بحرانی خوب است
حامد جوادزاده تهیه کننده برنامه ساداتو با اشاره به حال محمد البحرانی گفت: حال عمومی وی خوب است.

حکم اخراج رئیس مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان صادر شد
حدود پنج هفته پس از اقدام جنجالی دولت این کشور برای تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ، رسانه های آلمانی از اخراج محمد هادی مفتاح، رئیس این مرکز از آلمان خبر دادند. مفتاح از تابستان 2018 رئیس مرکز اسلامی IZH در هامبورگ بوده است. در 24 ژوئیه، نانسی ویزر، وزیر کشور فدرال آلمان، IZH را به عنوان “مرکز تبلیغاتی مهم ایران در اروپا” ممنوع کرد. پلیس آلمان در سراسر کشور دارایی ها و امکانات این مرکز و پنج سازمان وابسته به آن را مصادره کرد. از آن زمان، مسجد آبی نیز تحت مدیریت فدرال قرار گرفت.

مذاکرات آتش بس غزه جزئیات دقیق تری را حل کرده است
مشاور امنیت ملی کاخ سفید تحولات جاری در مذاکرات آتش بس در غزه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مذاکرات به نتایج مفصلی رسیده است.

اطلاعیه شرکت خدمات عمومی در خصوص معافیت سربازی پسر فرماندار
سازمان وظیفه عمومی الفرجه اعلام کرد: در پاسخ به ابهام مطرح شده در فضای مجازی در خصوص معافیت فرزند استاندار کهکیلوی و بویراحمد، مستندات وضعیت معافیت بررسی شد و شبهه وارد شده صحت ندارد و مورد تایید این سازمان نیست. .

سه شنبه تعطیل نیست
مدیر روابط عمومی وزارت کشور گفت: سه شنبه هفته آینده تعطیل رسمی نخواهیم داشت. وی گفت: تعطیلی احتمالی روز سه شنبه فقط مربوط به خراسان رضوی است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *