صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: رئیس ستاد اربعین کشور گفت: با طرف عراقی در خصوص جواز زیارت اربعین برای زائران ایرانی به توافق رسیده ایم و با هزینه ۶۵ هزار تومان به سرعت صادر می شود.

آقای مجید میراحمدی در پنجمین جلسه ستاد منطقه ای اربعین گفت: در این جلسه بحث های مربوط به زائران غیرایرانی بررسی شد و در حوزه زائران غیرایرانی دو بند زائر مقیم و غیر مقیم داریم.

رئیس ستاد اربعین کشور ادامه داد: زائران غیر مقیم که از افغانستان، پاکستان و سایر کشورها می آیند؛ محل خروج آنها از مرزهای سوراخ. موضوع مهم این زائران بحث حمل و نقل است که در این جلسه بر آن تاکید شد تا زائران عزیز پاکستانی حتما با اتوبوس شخصی وارد کشور شوند. همچنین در این جلسه مصوب شد زائران افغانستانی با اتوبوس ها و کامیون های مورد تایید مانند اتوبوس های پاکستانی در داخل کشورمان به سمت مرزهای عراق برای جابجایی زائران تردد کنند.

وی در خصوص زائران مقیم نیز گفت: این عزیزان می توانند برای اخذ گذرنامه قانونی خود برای ورود به کشور عراق از سند خادمی که فرجه اعلام کرده است، این مدارک را از طریق دفاتر ضامن دریافت و سپس از بندر شلمچه عبور کنند.

میراحمدی با اشاره به اینکه برآوردهای ما حاکی از آن است که در اربعین سال 1403 بیش از 500 هزار زائر مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشورمان به کشور عراق تردد خواهند کرد، تصریح کرد: تمامی امکانات ممکن را در اختیار اتباع غیرایرانی قرار داده ایم و هر گونه خدماتی مانند استراحتگاه را در اختیار شهروندان قرار داده ایم. موکب های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی در سفر این عزیزان به ایران به صورت مناسب ارائه خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین در کشور خاطرنشان کرد: دولت عراق برای عزیزان پاکستانی حداکثر 50 هزار نفر را تعیین کرده است. با توجه به این؛ ستاد اربعین خراسان رضوی و استان سیستان و بلوچستان آمادگی کامل خود را برای پذیرایی از این زائران اعلام کرد.

وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به زائران ایرانی تصریح کرد: در خصوص زائران ایرانی با طرف عراقی در خصوص جواز زیارت اربعین به توافق رسیده ایم و با هزینه 65 هزار تومان به سرعت صادر می شود. ارز اربعین نیز در دیدار با رئیس جمهور تصویب شد و بانک مرکزی اعلام آمادگی کرد. از سوی دیگر در خصوص بلیت پروازها در جلسه ستاد اربعین به تصویب رئیس جمهور رسید و بر لزوم کنترل قیمت هواپیما برای آسیب نرساندن به زائران تاکید شد.

میراحمدی ادامه داد: همچنین باید گفت; در مورد زائران عزیزی که اول صفر عازم می شوند و این حرکت معمولا تا دوازدهم صفر ادامه دارد، تصمیمات خوبی گرفته شده است تا موکب های ایرانی حتما خدمات لازم را به زائران بیت الله الحرام ارائه کنند. در بحث مدیریت حمل و نقل مقرر شد از تمام ظرفیت های کشور برای جابه جایی زائران استفاده شود تا زائران عزیز با مشکل مواجه نشوند. برای این منظور با دولت عراق توافق شد که بازدیدکنندگان عزیز ما به سرعت به داخل کشور منتقل شوند.

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: موضوع تامین آب، یخ و چتر در مرز به خوبی پیگیری می شود. با توجه به این؛ سفر مشترکی بین وزرای دو کشور انجام شد و باید گفت که دولت عراق در آن سوی مرز اقدامات خوبی انجام داد. انشاالله و به یاری خدا شاهد چهل سال خوبی مثل پارسال باشیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *