طلای ساروی با شکست قهرمان المپیک؛ نخستین نشان زرین کاروان ایران در قلب پاریس

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی در وزن 97 کیلوگرم با شکست رقیب سرشناس ارمنی خود به مدال طلا دست یافت.

در ادامه رقابت های کشتی فرنگی بازی های المپیک پاریس، مسابقات رده بندی و فینال رقابت های وزن دوم ادامه یافت که امین کاویان نژاد در وزن 77 کیلوگرم و محمدهادی صرافی در وزن 97 کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفتند.

در وزن 97 کیلوگرم که 16 کشتی گیر وزن داشتند، محمد هادی صرافی در دور نخست با نتیجه 10 بر 1 جوزف رائو آمریکایی را شکست داد و در سی و سومین دوره بازی های المپیک به مرحله یک چهارم نهایی این وزن راه یافت. .

دارنده مدال برنز المپیک 2020 توکیو در مرحله یک چهارم نهایی با قدرت ظاهر شد و توانست با نتیجه 8 بر صفر اوزور گوگوبکوف از قرقیزستان را شکست دهد و به جمع چهار تیم برتر وزن 97 کیلوگرم برسد.

محمدهادی صرافی با این پیروزی به عنوان اولین کشتی گیر ایرانی به مرحله نیمه نهایی المپیک پاریس راه یافت. وی در این مرحله به مصاف محمدعلی جبار المصری رفت و توانست با نتیجه 8 بر صفر پیروز شود.

در گروه دیگر این وزن آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در دیدار نیمه نهایی با گابریل روزلو کیندلان قهرمان سال گذشته جهان از کوبا دیدار کرد که این دیدار با نتیجه 5 بر 3 به پایان رسید. به نفع آرتور الکسانیان.

محمد هادی صرافی دارنده یک برنز المپیک، یک طلا و دو برنز جهان به مصاف آرتور الکسانیان صاحب 3 طلا، یک نقره و یک برنز المپیک و 3 طلا و 2 برنز جهان از ارمنستان رفت. توانست برنده شود. 4 بر 1 در فینال اولین طلای این وزن را برای کشورمان کسب کرد.

سروی پیش از این دیدار سابقه 3 شکست مقابل الکسانیان در جام جهانی 2019، جام جهانی 2022 و المپیک توکیو مقابل این بازیکن باهوش و سرشناس فرانسوی را داشت.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانژاد در دور نخست با نتیجه یک بر یک یوسوانس پنا فلورس از کوبا را شکست داد. وی در دور بعد مقابل مالخاز عمویان دارنده مدال طلا و برنز جهان از ارمنستان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و به دلیل شکست این کشتی گیر در نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *