عباس عبدی: تبعیض در گزینش‌ها و تبعیض صلاحیتی شدیدتر از تبعیض جنسیتی است / وضعیت کنونی کشور نگران‌کننده است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اعتماد آنلاین: عباس عبدی در دیدار با فعالان اصلاحات در اهواز تاکید کرد: مشارکت مردم در تصمیم گیری ها رمز حل بحران ها و کاهش گرایش های اپوزیسیون است و هر چه مردم از مشارکت دورتر شوند، بحران ها تشدید می شود.

عباس عبدی، جامعه شناس و فعال سیاسی در دیدار با فعالان اصلاحات در اهواز، وضعیت نامتعادل توسعه استان ها و چالش های موجود را بررسی کرد.

وی تاکید کرد که عدم تعادل در توسعه در چهار دهه گذشته به نارضایتی مردم منجر شده است. عبدی با اشاره به افزایش نرخ فقر از 8 درصد به بیش از 30 درصد، وضعیت کنونی کشور را نگران کننده دانست و گفت: این مشکل نه تنها در خوزستان بلکه در تهران نیز احساس می شود.

اصرار بر اصلاح

عبدی با اشاره به اینکه تبعیض در انتخاب ها به ویژه تبعیض در صلاحیت ها یکی از مشکلات اساسی کشور است، حمایت خود را از مسعود مازیکیان به دلایلی از جمله عدم وابستگی وی به ساختار فعلی قدرت اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد: مشارکت مردم در تصمیم گیری ها رمز حل بحران ها و کاهش گرایش های مخالف است و هر چه مردم از مشارکت دور شوند، بحران ها شدیدتر می شود.

عبدی در ادامه به موضوع انتصاب استانداران در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در انتخاب استاندار باید به توافق نمایندگان و فعالان سیاسی توجه شود و این انتخاب بر اساس شایستگی باشد.

وی همچنین بر افزایش اختیارات استانداران به ویژه در خوزستان تاکید کرد و از افراد غیر بومی خواست که مستقیماً در امور استان دخالت نکنند.

عبدی با اشاره به چهار دهه گذشته گفت: توازن توسعه در استانداری های کشور نامتوازن بوده و برخی مناطق در حال پیشرفت و برخی مناطق رو به کاهش بوده است. از این وضعیت رضایت عمومی وجود ندارد و وی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی باعث شد بسیاری از مردم برای کار به خارج از کشور سفر کنند.

تبعیض در انتخاب

عبدی در ادامه به موضوع تبعیض در گزینش پرداخت و گفت: تبعیض در صلاحیت ها بسیار شدیدتر از تبعیض بین جنسیت است. وی گفت: این نظام ممکن است حتی یک عرب را انتخاب کند اما فردی را که درست می داند انتخاب نمی شود.

وی با اشاره به اینکه این نوع تبعیض باعث تقویت احساس تبعیض بین اقوام می شود، گفت: یکی از دلایلی که من از پزشکیان حمایت می کنم ترک بودن ایشان است؛ البته می دانید که جایگاه ترک ها در کشور نیز بالاست.

عبدی همچنین به موضوع عدم انتخاب استانداران عرب در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: اگر در خوزستان 20 استاندار داشته باشیم و یک عرب هم در میان آنها نباشد، این موضوع هیچ مفهومی ندارد.

این جامعه شناس بر لزوم توجه به شایستگی در انتخاب استانداران تاکید کرد و خاطرنشان کرد: موضوع تبعیض و عدم مشارکت مردم در تصمیم گیری ها ریشه بسیاری از مشکلات کشور است.

تلاش برای مشارکت

عبدی راه حل بحران هایی را که کشور می گذراند، افزایش مشارکت مردمی و در نظر گرفتن شایستگی به جای قومیت در انتصابات می داند.

عبدی در پایان سخنان خود بر لزوم افزایش اختیارات استانداران بویژه در استان خوزستان تاکید کرد و افزود: این استان با توجه به شرایط خاص اقتصادی و زیست محیطی نیازمند مدیریت قوی و مستقلی است که بتواند در راستای تحقق پایدار گام بردارد. اهداف توسعه.” توسعه و بهبود وضعیت استانداری »

وی همچنین از نمایندگان و فعالان سیاسی خواست برای انتخاب استاندار شایسته خوزستان که از «وحدت» و «رحمت» برخوردار باشد و نگذارد منافع جمعی و تعصب قومی بر منافع عمومی استان سایه افکنده کمک کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *