عراقچی: در حال برنامه‌ریزی برای ادامه رایزنی‌ها در دیگر پایتخت‌های کشور‌های منطقه هستیم / سفر‌ها و تحرکات مستمر و فشرده دیپلماتیک تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح و آرامش در سراسر منطقه ادامه خواهد یافت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: وزیر امور خارجه امشب با بیان اینکه در نظر داریم رایزنی ها را در پایتخت های دیگر کشورهای منطقه ادامه دهیم، گفت: این سفرها و تحرکات دیپلماتیک مستمر و فشرده تا حصول نتایج مثبت به نفع ایران ادامه خواهد داشت. صلح، ثبات و آرامش در سراسر منطقه.

عباس عراقچی وزیر امور خارجه که شب گذشته در سومین دور از سفرهای منطقه و دومین مقصد این سفر پس از بغداد وارد مسقط شده بود، – با مقامات عمانی از جمله وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. و وزیر امور خارجه مدرسه السلطنه عمان در گزارشی از رایزنی های – (دوشنبه، 23 اکتبر، در عمان) گفت: دیشب در ادامه دور سوم سفر وی به کشورهای منطقه، من را ترک کردم. بغداد برای مسقط و گفتگوهای مفید و مفصلی با جناب سپهبد سلطان بن محمد النعمانی وزیر مدرسه سلطنت عمان و سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه این کشور انجام شد.

وی در تشریح رایزنی های انجام شده افزود: در این دیدارها و با ابراز خرسندی از استحکام و ثبات روابط دوستانه بلندمدت سلطنت عمان و کشورمان، بر تقویت و توسعه روابط دوجانبه تاکید کردیم. بیشتر از همیشه گذشته

* نیاز به اقدام فوری بین المللی برای توقف نسل کشی

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: همچنین با بررسی آخرین تحولات منطقه به ویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایات و حملات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، لزوم اقدام فوری بین المللی برای توقف نسل کشی و تجاوز نظامی صهیونیست ها مورد تاکید قرار گرفت.

وی که – در سفارت ایران در مسقط با محمد عبدالسلام دیدار کرد، گفت: در این سفر با محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی و رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز پذیرایی کردم و درباره آخرین وضعیت گفتگو کردیم. ” در این کشور.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: در نظر داریم رایزنی ها را در دیگر پایتخت های کشورهای منطقه ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: این سفرها و تحرکات دیپلماتیک مستمر و فشرده تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح، ثبات و آرامش در سراسر منطقه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی رسانه ها از سفر عراقچی به مصر در روزهای آینده خبر دادند و این احتمال وجود دارد که یکی دیگر از کشورهای منطقه از مقصدهای سفر وزیر امور خارجه ایران باشد.

آقای عباس عراقچی اولین دور سفر خود را در دو هفته گذشته به منطقه آغاز کرد و از بیروت و سپس دمشق بازدید کرد. وی همچنین در روزهای 18 و 19 اکتبر به ریاض و دوحه سفر کرد. وزیر امور خارجه در این خصوص گفت: تلاش ما برای اقدام جمعی کشورهای منطقه و اسلامی و جامعه جهانی برای توقف حملات وحشیانه به لبنان ادامه خواهد داشت. رایزنی های مستمر با هدف توقف جنایات رژیم صهیونیستی، محکومیت رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تلاش این رژیم برای گسترش جنگ در منطقه است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *