عراقچی در گفتگو با وزیر خارجه هلند: ایران خواهان تنش‌زدایی در منطقه غرب آسیا است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان آرام کردن تنش در منطقه غرب آسیا است در حالی که ماشین کشتار و خشونت رژیم صهیونیستی باعث افزایش تنش و خشونت در منطقه شده است.

شامگاه چهارشنبه 16 مرداد 1403 هجری شمسی کسپر ولدکمپ وزیر امور خارجه هلند در تماس تلفنی با آقای عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه هلند با اشاره به نگرانی کشورش از بحران فزاینده در منطقه غرب آسیا، از همه طرف ها خواست تا خویشتن داری کنند و از گسترش تنش جلوگیری کنند.

وی افزود: هلند امیدوار است چرخه خشونت و تنش در منطقه متوقف شود و امکان ارسال کمک های بشردوستانه فراهم شود و رنج مردم فلسطین پایان یابد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تشکر از همتای هلندی خود، توسعه هر چه بیشتر روابط بر اساس احترام متقابل با هلند را ارزیابی کرد.

آقای عباس عراقچی در خصوص تحولات غرب آسیا بر لزوم توقف فوری جنگ علیه مردم غزه تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان آرام کردن تنش در منطقه غرب آسیا است در حالی که ماشین کشتار و خشونت و رژیم صهیونیستی تنش و خشونت را در منطقه افزایش داده است.

در این تماس تلفنی دو طرف همچنین درباره برخی موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات مربوط به رفع تحریم ها، مسائل کنسولی و همچنین بحران اوکراین بحث و تبادل نظر کردند و بر ادامه رایزنی های سیاسی بین دو طرف تاکید کردند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *