عضو شورای شهر تهران: عملکرد شهرداری در تعمیر و نگهداری دوربین‌های خراب شهر مردود است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس کمیته حمل و نقل و ارتباطات عمرانی شورای اسلامی شهر تهران گفت: عملکرد شهرداری تهران در تعمیر و نگهداری دوربین های خراب در سطح شهر غیرقابل قبول است، زیرا هیچ اتفاق قابل قبولی برای تعمیر و خرید دوربین برای ثبت تخلفات رخ نداده است. ما یک شکست بزرگ داشتیم

سیدجعفر تشری هاشمی رئیس کمیته حمل و نقل و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره دوربین های ثبت تخلفات گفت: دوربین ها عمدتا برای ثبت تخلفات و مجازات شهروندانی است که تخلفات را ثبت می کنند. این کار را نکن با رعایت قانون، نقش اصلی دوربین ها کاهش خطر تصادفات و تلفات جانی با هشدار به راننده و افزایش هوشیاری راننده از طریق دید این تجهیزات است.

وی افزود: متاسفانه اکنون شاهد هستیم که تقریباً 80 درصد دوربین های عبور از چراغ قرمز غیرفعال هستند و تقریباً 90 درصد دوربین های کنترل سرعت نیز غیرفعال هستند که می تواند در بحث ایمنی نقش اساسی داشته باشد. بارها به شورا تذکر داده شده و بارها ابراز نگرانی کرده‌ایم که امنیت و انضباط درآمدهای شهر و شهرداری آسیب ببیند وقتی دوربین کنترل سرعت کار نمی‌کند، راننده متخلف با سرعتی مرگبار در خیابان حرکت می‌کند بی انضباطی است و امنیت و نظم شهر را مختل می کند.

تشری هاشمی گفت: متاسفانه شهرداری تهران در بحث تجهیزات هوشمند در سطح شهر عملکرد قابل قبولی ندارد، بلکه بارها از دستگاه های نظارتی خواسته ام که به این موضوع ورود کنند. آنجا و چه اصراری است که سیستم های تلفن هوشمند که هزاران میلیارد تومان هزینه دارد، تعطیل و تعدادی از آنها به سرقت رفته است.

رئیس کمیته حمل و نقل و ارتباطات شهروندی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مراجع قضایی و دستگاه های نظارتی باید وارد این پرونده شوند و ببینند فلسفه این ماجرا چیست که ذهن ما نمی تواند آن را تحلیل کند. چرا باید این اتفاقات ناگوار رخ می داد؟ اکنون که در پایان سال سوم شورا هستم، باید بگویم که بیشتر این تجهیزات تخریب، دزدیده شده و از کار افتاده است.

وی در پایان گفت: با وجود اینکه بودجه ای برای تعمیرات و خرید داشتیم، اتفاق قابل قبولی نیفتاد و دچار افت شدید شدیم، موضوع از درد دل و درخواست و تذکر گذشت و من آن را در شورا مطرح کردم و ایشان هم گفتند شوکه شده از این همه سکوت چرا درخواست مداخله و تحقیق نمی کند؟»

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *