عضو شورای عالی حوزه های علمیه: اعطای آزادی مدنی و دینی به مسلمانان تایلند قابل مشاهده است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضور اینجانب و هیئت همراه به تایلند مورد استقبال گرم مردم صادق و با اخلاق این کشور قرار گرفت. در اینجا از مردم تایلند به ویژه مسلمانان تشکر و قدردانی ویژه ای دارم.

به گزارش منتخب، جواد مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه و هیئت همراه که به دعوت شیعیان تایلند به این کشور سفر کرده اند، با رئیس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کردند. و محمد نور ماتا در پارلمان.

به گزارش حوزه نیوز، وی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار رئیس و عالم مسلمان مجلس ملی تایلند و معاونان و مشاوران وی، گفت: اگرچه روابط رسمی ایران و تایلند به 70 سال قبل برمی گردد. روابط مردمی دو کشور سابقه ای به 400 سال قبل دارد.

وی افزود: این روابط با مهاجرت شیخ احمد قمی از ایران به تایلند آغاز می شود. این شخصیت خدمتگزار که در نزد حاکمان تایلند به اخلاق و صداقت مشهور بود، توانست مناصب مهمی از جمله صدراعظم و شیخ اسلامی را به دست آورد و به مردم تایلند و دین اسلام خدمت کند.

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضور اینجانب و هیئت همراه به تایلند مورد استقبال گرم مردم صادق و با اخلاق این کشور قرار گرفت. در اینجا از مردم تایلند به ویژه مسلمانان تشکر و قدردانی ویژه ای دارم.

وی گفت: با نگاهی گذرا می توان به حمایت و حمایت دولت از شهروندان مسلمان و اعطای آزادی های مدنی و مذهبی به آنها در انجام مناسک و مناسک دینی خود در سطح جامعه و در مساجد و جماعات مسلمانان پی برد.

مراوی به وظیفه مسلمانان در حمایت از آرمان فلسطین اشاره کرد و افزود: آنچه موجب خرسندی می شود، حمایت مسلمانان، شیعیان و سنی های تایلند از مردم مظلوم غزه در برابر خشونت غاصبان و کشتار کودکان است. رژیم صهیونیستی. در این حمایت، مجلس ملی تایلند، به ویژه رئیس و عالم مسلمان آن، نقش مهمی ایفا کردند.

یکی از اعضای گروه مدرسین حوزه علمیه قم به تلاش های آقای سلیمان الحسینی و همکارانش در مذاکره با حماس برای آزادی شهروندان تایلندی که به دلیل درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی اسیر شده بودند، اشاره کرد گفت: در این مذاکرات، رهبر شیعیان تایلند و یارانش حجت الاسلام والمسلمین حسینی و آقای سید مؤمن الحسینی که با شیوخ اهل سنت و مظهر مشورت می کردند، همراه می شود. رئیس مجلس ملی تایلند نتیجه گیری کرد و همه زندانیان در سلامت و امنیت کامل به خانواده و وطن خود بازگشتند.

ماروی در پایان سخنان خود از آقای وان محمد نور ماتا رئیس مجلس ملی تایلند برای بازدید از ایران و حوزه علمیه قم دعوت کرد و دعوت نامه پذیرفته شد.

رئیس مجلس تایلند: امیدوارم در این سفر به شما خوش گذشته باشد/ برای تشکر از شما به ایران می آیم

رئیس مجلس ملی تایلند نیز در خوش آمدگویی با ابراز خرسندی از حضور این هیئت در مجلس ملی تایلند گفت: از سفر جنابعالی و هیئت همراه از ایران و حوزه علمیه قم به تایلند استقبال می کنم. امیدوارم در این سفر لحظات خوبی را سپری کرده باشید. اگر به دلیل مشارکت در بررسی نهایی بودجه نتوانستیم از شما به درستی پذیرایی کنیم، عذرخواهی می کنم.

وی گفت: روابط دو کشور ایران و تایلند سابقه طولانی دارد. ملت تایلند هرگز کمک شما را در کمک به آزادی شهروندان خود که در درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس اسیر شده‌اند، فراموش نخواهد کرد. کار دوستان در مذاکره با حماس بسیار ارزشمند بوده است. به خصوص که تمامی زندانیان تایلندی آزاد شده و در سلامت کامل به سر می برند. در میان این زندانیان هیچ مسلمانی وجود نداشت و همه آنها بودایی بودند. این اقدام تلقی مردم تایلند از مسلمانان را تغییر داد و در واقع تبلیغی برای اسلام بود.

رئیس مجلس تایلند ادامه داد: در سفرم به ایران از مسئولان آن کشور که زحمات زیادی کشیدند و برای آزادی زندانیان ما مذاکره کردند تشکر می کنم و همچنین از حمایت مردم و مسئولان ایران تشکر می کنم. فلسطینیان مظلوم.» ملت.» در واقع جمهوری اسلامی ایران یکی از اولین کشورهایی است که از آرمان های فلسطین دفاع می کند، شما هم اکنون در خط مقدم مقابله با دشمن صهیونیستی هستید، از شما می خواهم که سلام ما را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی برسانید. به مقامات جمهوری اسلامی ایران در بازگشت به ایران.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *