عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: تعداد زیادی از مردم «خودرو» و «خانه» خود را فروخته و در بورس سرمایه‌گذاری کرده بودند/ دولت «بورس» را به زنجیره اقتصاد کشور بازگرداند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

شفقنا-عضو کمیته اقتصادی شورای اسلامی بر لزوم اقدامات جدی دولت برای تنظیم بازار سهام تاکید کرد و گفت: حدود 50 میلیون نفر در بورس عضویت دارند که تعداد زیادی از آنها مستحق هستند به جو روانی ایجاد شده که بازار سهام سودآور است و خانه و ماشین خود را فروختند و در بورس سرمایه گذاری کردند.

آقای فتح الله توسلی در خصوص وضعیت بورس گفت: «بورس» یکی از سیستم های اساسی در اقتصاد جهانی است که نه تنها نمی تواند کمکی به اقتصاد ملی کند، بلکه اگر به درستی مدیریت نشود، می توان به آن کمک کرد. مضر در عین حال. طی سال های گذشته به دلیل سیاست های غلط اتخاذ شده و همچنین عدم آموزش به علاقمندان ورود به بورس، عدم مدیریت صحیح بورس و عدم اعتماد مردم به این سیستم، سهام شاخص های بازار اغلب قرمز بودند.

وی افزود: حدود 50 میلیون نفر در بورس عضویت دارند که بسیاری از آنها به دلیل جو روانی ایجاد شده مبنی بر سودآوری بورس، خانه و خودرو خود را فروختند و در بورس سرمایه گذاری کردند. برخی از آنها اصلاً با بورس آشنایی نداشتند به همین دلیل ارزش سرمایه آنها کاهش یافت و آسیب جدی به آنها وارد شد.

نماینده مردم بیهار و کبودورآهنگ در شورای اسلامی گفت: دو تصمیم اشتباه در چند سال گذشته در بورس اتفاق افتاد و ضربه محکمی به پیکر بی جان بورس وارد کرد. ابتدا ماشین‌های تولید ارز دیجیتال را وارد صنعت کردند که خلاف قانون است و عدم صداقتی که رخ داد باعث ایجاد مشکلاتی برای بازار سهام شد. مشکل دیگر بازپرداخت وام 4 درصدی کارکنان بورس در اواخر دولت قبل است.

وی تصریح کرد: دولت آقای پزشکیان باید برای تنظیم بازار سهام اقدامات جدی انجام دهد تا اعتماد مردم بازگردد و بورس به زنجیره اقتصاد کشور بازگردد. اگر حوزه بورس کالا مدیریت نشود ممکن است شرکت های بزرگ رغبتی به این حوزه نشان ندهند که تاثیری بر اقتصاد کل کشور نخواهد داشت.

آقای توسلی در خصوص استعفای دیرهنگام مدیران ناکارآمد گفت: برای دولت باید مهم باشد که 50 میلیون سهامدار که در این حوزه فعال هستند در صورت عدم مدیریت صحیح آسیب جدی ببینند. بنابراین هر زمان که احساس کردند زنگ خطر به صدا درآمده است، باید قبل از فراگیر شدن اثرات آن، آن را متوقف کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *