عضو کمیسیون انرژی: در زمستان علاوه بر ناترازی برقی پیش بینی می شود که ناترازی گاز هم به آن اضافه شود / مخازن سوخت نیروگاه‌ها کاهش یافته است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

شفقنا: یکی از اعضای سازمان انرژی شورای اسلامی با بیان اینکه به ازای هر ۲۰ هزار مگاوات، دو هزار مگاوات کاهش در شبکه توزیع داریم، گفت: بنابراین در اوج مصرف گاز، زمانی که نیروگاه ها نیاز به تامین سوخت مایع دارند، نیروگاه ها ذخایر کافی ندارند.

آقای فرهاد شهرکدر در خصوص وضعیت عدم تعادل انرژی در کشور گفت: به دلیل عدم تعادل برقی که در کشور داشتیم که به صنایع، بخش کشاورزی و بازرگانی آسیب وارد کرد و مردم در فصل زمستان با قطعی برق مکرر مواجه شدند. به برق در صورت ادامه عدم تعادل خواهیم داشت، انتظار می رود عدم تعادل گاز به آن اضافه شود.

وی افزود: تلاش ما بر این است که در جلسات مختلفی که با حضور وزرای نفت و نیرو برگزار می کنیم برنامه های آنها برای حل مشکل نارضایتی ها را دریافت کنیم و این موضوع از بعد نظارتی مجلس شورای ملی خارج نشود. بازیگران. وزارت نفت برنامه‌هایی ارائه کرد، اما وزارت نیرو برنامه‌ای برای رفع نارضایتی‌ها در زمستان ارائه نکرد.

انتظار می رود در سال آینده 24000 مگاوات برق کاهش یابد

آقای شهرکی درباره وضعیت ذخایر سوخت نیروگاه ها گفت: بر اساس گزارش ها مخازن سوخت جایگاه های ما نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. بنابراین، در اوج مصرف گاز، زمانی که نیروگاه ها نیاز به تامین سوخت مایع دارند، اما نیروگاه ها ذخایر کافی ندارند. پیش بینی می شود در زمستان و تابستان آینده مصرف 5 درصد افزایش یابد. بنابراین امسال حدود 19 هزار مگاوات کمبود برق داریم که پیش بینی می شود این میزان در سال آینده به 24 هزار مگاوات برسد.

ممکن است در زمستان با کمبود برق مواجه شویم

نماینده مردم زابل در شورای اسلامی گفت: از – باید برای زمستان و تابستان سال آینده برنامه ریزی کنیم. جایگاه های ما در فصل زمستان به دلیل افزایش مصرف با قطعی گاز مواجه می شوند بنابراین در صورت عدم گازرسانی به نیروگاه ها با قطعی گاز نیز مواجه خواهیم شد. به همین دلیل می گویم این احتمال وجود دارد که در زمستان با کمبود انرژی مواجه شویم.

باید به سمت توسعه نیروگاه ها حرکت کنیم

وی در خصوص ضرورت افزایش و گسترش نیروگاه های تولید برق گفت: متاسفانه در چند سال گذشته در این زمینه با عقب نشینی مواجه بوده ایم و همزمان با افزایش مصرف باید به سمت توسعه حرکت می کردیم. نیروگاه ها.» بنابراین برای رفع عدم تعادل نیاز به توسعه نیروگاه ها از جمله نیروگاه های خورشیدی و بادی و همچنین نیروگاه های سیکل ترکیبی است تا بتوانیم بازده نیروگاه های موجود خود را افزایش دهیم.

9.2 درصد کاهش در شبکه توزیع برق داریم

آقای شهرکی ادامه داد: 9.2 درصد کاهش در شبکه توزیع داریم. ما دائماً مردم را به بهینه سازی مصرف تشویق می کنیم به ازای هر 20000 مگاوات، 2000 مگاوات تلفات در شبکه توزیع داریم که رقم بسیار بالایی است.

2000 مگاوات برق برای تولید ارزهای دیجیتال در کشور مصرف می شود

وی در خصوص مصرف برق برای تولید ارزهای رمزنگاری شده در کشور گفت: بر اساس منابع رسمی و غیر رسمی، حدود 2000 مگاوات برق برای تولید ارزهای رمزنگاری شده در کشور مصرف می شود و به نظر من هیچ کشوری عزم واقعی برای مقابله با آن وجود ندارد. با این مبلغ؛ مردم در تابستان به دلیل قطعی برق استرس زیادی را متحمل شدند و نباید در زمستان استرس اضافی از نظر گاز و برق داشته باشیم. متأسفانه وزارت نیرو برنامه ای برای برخورد با آنها ندارد در حالی که می تواند آنها را شناسایی کرده و با کمک نهادهای نظارتی با آنها برخورد کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *