علوم پزشکی گیلان: بیمارستان قائم فعلا اجازه فعالیت ندارد؛ ۴ نفر بازداشت شدند

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حادثه آتش‌سوزی بیمارستان القائم (عج) رشت، گفت: پروانه بهره برداری بیمارستان القائم (عج) تا سال ۱۴۰۷ اعتبار دارد و موقتاً تعطیل است.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیمارستان القائم رشت را 227 تختخوابی دانست و گفت: در زمان وقوع حادثه آتش سوزی در ساعات اولیه صبح 142 بیمار در این بیمارستان خصوصی بستری شدند. صبح.

وی گفت: در جریان آتش سوزی با کمک نیروهای امدادی و اورژانس و هلال احمر 118 نفر از بیماران را انتقال دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: میانگین سنی متوفیان 76 سال بوده و فرزندی از دست ندادیم. طبیعتا علت دقیق مرگ باید توسط پزشکی قانونی منطقه اعلام شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از بیماران از بیمارستان ترخیص و برخی دیگر در حال خروج هستند، تصریح کرد: برخی از بیماران همچنان به دستگاه متصل هستند و بنابراین تا بهبودی کامل در بیمارستان می مانند. پنج نفر از کادر پزشکی بیمارستان القائم نیز به دلیل دود شدید به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس علوم پزشکی گیلان اعتبار پروانه بهره برداری بیمارستان القائم (عج) را تا سال 1407 دانست و اظهار داشت: ارزیابی اولیه خسارات ناشی از آن در حال انجام است و بیمارستان به طور موقت تعطیل است و تا سال 1394 اجازه فعالیت ندارد. تعمیرات مربوطه انجام شده و مجوزهای ایمنی مجدداً دریافت می شود.

وی با اشاره به انتقال بیماران بیمارستان القائم (عج) به مکان امن برای ادامه خدمات گفت: ارائه خدمات درمانی به بیماران تا بهبودی کامل ادامه دارد و هیچ هزینه ای از بیماران دریافت نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی نیارکی رئیس قاضی استان گیلان در بازدید از بیمارستان القائم(عج) با ابراز تأسف از حادثه آتش سوزی گفت: علت حادثه در دست بررسی است و هم سازمان آتش نشانی و پزشکی قانونی پیگیری خواهد شد

وی با بیان اینکه تا زمانی که همه جوانب موضوع روشن نشود نباید احکام قبلی صادر کنیم، ادامه داد: ابعاد موضوع پس از اعلام نظر مراجع ذی صلاح به طور دقیق توسط مردم اطلاع رسانی می شود.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین از تعیین قاضی ویژه برای پیگیری این حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: قاضی ویژه تاکنون ۴ نفر را در این رابطه دستگیر کرده و نتیجه تحقیقات مشخص می شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *