علیرضا بیرانوند در آستانه محرومیت طولانی مدت؛ اظهارات جنجالی دردسرساز می‌شود؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خویشاوندی: اظهارات دیروز علی رضا بیرانوند ممکن است برای او گران تمام شود.

علی رضا بیرانوند در اظهارات جنجالی خود مدعی شد که برای فسخ قرارداد با پرسپولیس پنج میلیارد تومان رشوه داده است. این ادعا که بازتاب گسترده ای در فضای فوتبال کشور داشت، سوالات زیادی را در مورد انگیزه و عواقب این اقدام ایجاد کرد.

طبق قوانین فیفا، پرداخت رشوه یک تخلف جدی است و می تواند منجر به محرومیت طولانی مدت از فعالیت های فوتبالی شود. با اعتراف صریح بیرانوند به نظر می رسد حداقل یک سال محروم باشد.

بند دو و سه ماده 72 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال مقرر داشت:

2- هرکس اصالتاً یا از طرف شخص ثالث با دادن امتیازات، وعده یا رشوه غیرقانونی و غیرقانونی به مقامات رسمی، کارگران فدراسیون، هیئت ها، بازیکنان یا مقامات رسمی بخواهد بر آنها تأثیر بگذارد. در باشگاه ها برای نقض قوانین، مقررات، مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فدراسیون فوتبال و یا تشویق یا تحریک به ممنوعیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی به مدت حداقل دوازده ماه به علاوه مدت نه کمتر از دوازده ماه ممنوع الورود و به کلیه ورزشگاههای کشور و جزای نقدی از دویست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

(متقاضی) به طور مستقیم و غیرمستقیم (یا قبول موارد فوق) همچنین به طور مستقیم و غیرمستقیم – محرومیت حداقل دوازده ماه از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، علاوه بر محرومیت حداقل دوازده ماه از ورود به کلیه کشور. ورزشگاه ها و جریمه نقدی حداقل از دویست میلیون ریال.

حال باید دید سرنوشت علی رضا بایرانوند چه خواهد شد و آیا شاهد محرومیت طولانی مدت از او خواهیم بود یا خیر.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *