علی باقری: روابط دوجانبه ایران و عربستان در مسیر درستی پیش می‌رود / قائم مقام وزارت خارجه سعودی: موضع اصولی ما در محکومیت هرگونه اقدام تروریستی و تعدی به حریم حاکمیت کشورهاست

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط دوجانبه ایران و پادشاهی عربستان سعودی در مسیر درستی در حال حرکت است و امیدواریم در دولت جدید شاهد توسعه و گسترش بیشتر روابط باشیم.

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در پایان دیدارها و رایزنی های خود در جده و در حاشیه نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در دیدار ولید معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی الخریجی تاکید کرد: محکومیت گسترده جنایت تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی شهید اسماعیل هنیه به عنوان میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران باعث تعمیق انزوای سیاسی صهیونیست ها شد که امیدوار بودند از طریق این رژیم از بین بروند فرآیند عادی سازی روابط این کشور با برخی از کشورهای منطقه باعث شد تا در برابر افکار عمومی جهان به عنوان یک متجاوز شکست خورده جلوه کند.

همانطور که رئیس دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روابط دوجانبه در مسیر درستی حرکت می کند و امیدواریم در دوره دولت جدید شاهد توسعه و گسترش روابط باشیم.

ولید الخریجی معاون وزیر امور خارجه عربستان نیز از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در پیشنهاد و تلاش برای برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی قدردانی کرد و بر حمایت همگان تاکید کرد. کشورهای حاضر در این نشست به ایران دستور دادند تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

وی نشست جده را خوب و موفق و در چارچوب تلاش مشترک کشورهای اسلامی برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی دانست.

معاون وزیر خارجه عربستان همچنین بر موضع اصولی کشورش در محکومیت هرگونه اقدام تروریستی و نقض حاکمیت و امنیت ملی کشورها تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه عربستان همچنین با اشاره به اینکه روند روابط دوجانبه به خوبی در حال پیشرفت است و پادشاهی سعودی توجه ویژه ای به توسعه روابط دارد، ابراز امیدواری کرد تا با تعامل و تعامل، امور زائران عمره ایران را تسهیل کند. تفاهم بین دو کشور.

در این دیدار موضوعات کنسولی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این مقام سعودی بر همکاری با طرف ایرانی در این زمینه تاکید کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *