عمان: به‌جای محکوم‌کردن ایران، به اشغالگری اسرائیل در فلسطین پایان دهید

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: وزیر امور خارجه عمان نوشت: پایان دادن به عملیات نظامی رژیم اسرائیل در لبنان و غزه و اشغال فلسطین، صلح را به منطقه باز می‌گرداند، نه محکوم کردن اقدامات ایران.

سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان در واکنش به محکومیت پاسخ نظامی مشروع ایران به اقدامات تهاجمی و تروریستی رژیم صهیونیستی در جریان عملیات صادق 2 نوشت: کنار رفتن و محکوم کردن اقدامات ایران برای برخی دولت‌ها آسان است سیاست دفاع از اسرائیل هر چیزی را حل خواهد کرد.

بدر البوسعیدی در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در عوض باید به عامل اصلی بحران کنونی بپردازیم. این به معنای رویارویی با این حقیقت غیرقابل انکار است که تنها با پایان دادن به اشغال غیرقانونی فلسطین توسط اسرائیل می توان امیدوار بود که صلح در منطقه برقرار شود.

وی افزود: هرکس معتقد است از راه دیگری مانند دستگیری ایران، از بین بردن حماس، شکست حزب الله یا حمایت مستمر سیاسی، نظامی و مالی از اسرائیل می توان به صلح رسید، یا متوهم است، یا ساده لوح است و یا عمدا سعی در دوری از حقیقت دارد. .

اظهارات وزیر امور خارجه عمان در حالی مطرح می شود که تنش ها در منطقه نزدیک می شود و خاطره حمله حماس به الاقصی در اراضی اشغالی بهانه ای برای نسل کشی فلسطینیان در غزه است باریکه با هدف اعلام شده «نابودی حماس» و آغاز جنگ با غزه، به سطح خطرناکی رسیده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات تجاوزکارانه خود، حملات خود را به جنوب بیروت با هدف مقابله با حزب الله لبنان که اولین جبهه مقابله با جنایات جنگی رژیم اشغالگر در جنگ غزه بود، افزایش داد.

بدر البوسعیدی افزود: درک و تحمل واقعیت این وضعیت دشوار است. دولت‌های غربی برای نگاه کردن به این واقعیت بسیار دیر بودند و نتوانستند امنیت مردم فلسطین را که یک کشور فلسطینی واحد فراهم می‌کند تضمین کند.

وی در بخشی دیگر از این یادداشت تاکید کرد که حامیان اسرائیل قوانین بین المللی را به سخره می گیرند در حالی که در مورد فلسطین بارها از اجرای آن جلوگیری می کنند. این رویه اکنون باید تغییر کند. احترام به قوانین بین المللی نه تنها باید در کلام بلکه در عمل نیز باشد.

وزیر خارجه عمان افزود: اسرائیل باید مجبور شود عملیات نظامی خود را در غزه، کرانه باختری و لبنان متوقف کند. این باید با اقدام بین المللی برای پایان دادن به اشغال غیر قانونی فلسطین توسط اسرائیل همراه باشد. باید یک کشور کاملا مستقل و یکپارچه ایجاد شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *