فرانسه: مدیر تلگرام به اتهام «خودداری از همکاری» دربارهٔ جرایم سایبری و مالی بازداشت شده است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس جمهور فرانسه می گوید که دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد، بلکه در چارچوب تحقیقات قضایی بازداشت شده است.

امانوئل مکرون روز دوشنبه 5 سپتامبر در شبکه اجتماعی X، سابقاً توییتر، نوشت: «در فضای مجازی، مانند زندگی واقعی، آزادی ها در چارچوب قانون به منظور حمایت از شهروندان و رعایت حقوق اساسی آنها اعمال می شود.»

رئیس جمهور فرانسه همچنین پیش بینی “اطلاعات نادرست” در مورد دستگیری آقای دوروف را محکوم کرد.

سخنگوی پلیس فرانسه نیز روز دوشنبه اعلام کرد که پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام همچنان در بازداشت به سر می برد و در حال حاضر تحت تحقیقات دقیق واحد جرایم سایبری و اداره ملی مبارزه با کلاهبرداری قرار دارد.

رویترز به نقل از پلیس فرانسه گزارش داد که آقای دوروف به اتهام «خودداری از همکاری در تحقیقات جرایم سایبری و مالی در پیام رسان تلگرام» بازداشت شده است.

آسوشیتدپرس به نقل از رسانه های فرانسوی گزارش داد که مدیر تلگرام تحت حکمی مبنی بر استفاده از پلتفرم تلگرام برای پولشویی، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم بازداشت شده است.

پاول دوروف (39 ساله) عصر شنبه، اندکی پس از فرود در یک هواپیمای شخصی در فرودگاه لو بورژه در حومه پاریس دستگیر شد.

خبرگزاری فرانسه شامگاه یکشنبه به نقل از یک منبع نزدیک به تحقیقات گزارش داد که افسر قضایی که تحت نظارت او این پرونده در حال بررسی است، حکم بازداشت آقای دوروف را تمدید کرد.

قوه قضاییه برای مبارزه با خشونت علیه کودکان در فرانسه و به اتهامات مربوط به کلاهبرداری، قاچاق مواد مخدر، آزار و اذیت الکترونیکی، جنایات سازمان یافته و ترویج تروریسم، حکم بازداشت او را صادر کرد.

طبق قوانین فرانسه مدت بازداشت متهم در مرحله تحقیقات حداکثر 96 ساعت است و پس از آن قاضی بر اساس اتهامات وارده نسبت به آزادی یا ادامه بازداشت وی تصمیم گیری می کند.

شبکه پیام رسان تلگرام در بیانیه ای اعلام کرد که مدیر این شبکه «سفرهای مکرر» به اروپا دارد و «چیزی برای پنهان کردن» ندارد. تلگرام همچنین اعلام کرد که منتظر حل سریع این موضوع است.

دستگیری مدیر روس تلگرام واکنش هایی را برانگیخت و رویترز با انتشار عکس هایی خبر داد که چند نفر در مسکو نزدیک سفارت فرانسه نوشته هایی در اعتراض به دستگیری مدیر تلگرام حمل می کنند.

سفارت روسیه در پاریس اعلام کرد که هنوز پاسخی از مقامات فرانسوی به درخواست خود برای دسترسی کنسولی به پاول دوروف دریافت نکرده و دولت فرانسه را به “عدم همکاری” متهم کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که از آنجایی که آقای دوروف تابعیت فرانسوی نیز دارد، فرانسه آن را تابعیت اصلی وی می داند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *