فردا دمای تهران به بالای ۴۰ درجه می‌رسد / رکورد گرمای پایتخت در روزهای آینده شکسته می‌شود؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: دمای هوای تهران 43 درجه سانتیگراد ثبت شد و دمای هوای تهران در روز چهارشنبه بین 41 تا 42 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به تداوم هوای گرم در پایتخت گفت: پیش بینی ما برای دمای تهران در روز چهارشنبه بین 41 تا 42 درجه سانتی گراد است.

وی با بیان اینکه دمای ثبت شده در تهران 43 درجه سانتیگراد بوده است، گفت: احتمال اینکه فردا دمای هوای پایتخت به 43 درجه سانتیگراد و بالاتر برسد ضعیف و کمتر از 50 درصد است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه در سال های مختلف دمای 42 و 43 درجه سانتی گراد در تهران ثبت شده است، گفت: در سال های 1337، 1352 و 1354 دمای ما 43 و در سال های 1392 و 1389 بوده است. دما 42 درجه سانتیگراد بود.

غلامی با بیان اینکه هفته گذشته در تهران هوای گرم داشتیم و دمای این هفته نیز مانند هفته گذشته است، افزود: بیشینه دمای ثبت شده در هفته گذشته در پایتخت 41.7 درجه سانتیگراد بوده و پیش بینی می کنیم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری دمای هوا بین 41 تا 42 درجه خواهد بود.

وی تصریح کرد: پایداری هوای گرم تهران تا اوایل هفته آینده ادامه دارد که البته با فراز و نشیب همراه است و هفته آینده دمای هوای بتخت حدود 2 تا 3 درجه کاهش می یابد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران تایید کرد: با توجه به افزایش دما و همچنین با توجه به اشعه ماوراء بنفش و افزایش ازن سطحی، توصیه می کنیم کودکان، سالمندان و بیماران قلبی عروقی و ریوی از تردد غیرضروری در ساعات اوج گرم پرهیز کنند. .

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده وزش باد شدید در مناطق غربی و جنوبی استانداری تشدید می شود و در ساعات عصر و شب ریزش گرد و خاک و کیفیت هوا کاهش می یابد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *