فریدزاده رییس سازمان سینمایی شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: رائد فریدزاده ششمین رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور شد.

– شنبه 30 مهرماه مراسم تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم سازمان سینمایی با حضور آقایان عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدمهدی احمدی مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. فرهنگ. مدیرکل منطقه وزیران و مدیران بنیاد سینمایی.

در این مراسم از زحمات محمد خزایی قدردانی شد و رائد فریدزاده به عنوان رئیس جدید بنیاد سینمایی معرفی شد.

در سال 1369 آژانس سینمایی ایران به سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری تغییر نام داد و جواد شمقدری اولین رئیس آن بود. پس از وی تا کنون حجت الله ایوبی، محمدمهدی حیدریان، حسین نظامی و محمد خزایی ریاست این سازمان را بر عهده گرفتند و با آغاز به کار دولت چهاردهم، رائد فریدزاده به عنوان ششمین رئیس سازمان سینمایی معرفی شد.

فریدزاده متولد 1357 است و در دانشگاه های تهران، وین و برلین در رشته ادبیات تطبیقی ​​و فلسفه تحصیل کرده است. دانشکده هنر و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی در زمینه تدریس و پژوهش فعالیت می کند.

وی در سال ۱۳۹۶ به عنوان دبیر شورای عالی بین الملل سازمان امور سینمایی و معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوست.

عضویت در کارگروه تخصصی فرهنگستان هنر و سینما، شورای فرهنگی کمیته ملی المپیک، شورای سیاستگذاری جشنواره جهانی فیلم، کارگروه تخصصی اقتصاد و فرهنگ اتاق بازرگانی، پژوهشگاه شورا و شورای انتشارات. از دانشگاه شهید بهشتی، علاوه بر همکاری با جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره جهانی کودک و به عنوان کارگردان بین المللی، یکی دیگر از سوابق اجرایی رئیس جدید بنیاد سینمایی است.

فریدزاده به عنوان عضو هیئت داوران با جشنواره های بین المللی مانند زردآلو طلایی ارمنستان، صفر پلاس، پرسکوف روسیه، لبخند هند، سینما حقیقت و … همکاری داشته است.

او آثار مختلفی را در قالب کتاب و مقاله به زبان های فارسی، انگلیسی و آلمانی در زمینه فلسفه، ادبیات، هنر و سینما در داخل و خارج از ایران تألیف و منتشر کرده است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *