فناوری فورد از قاچاق مواد مخدر به صورت ناخواسته در اتومبیل شما جلوگیری می‌کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیجیاتو: قرار دادن مواد مخدر در وسیله نقلیه که منجر به قاچاق مواد مخدر ناخواسته توسط راننده می شود، مشکلی رایج برای همه رانندگان در سراسر جهان است. اکنون فورد راه حلی برای رفع این مشکل پیدا کرده است. این سیستم تضمین می‌کند که هیچ‌کس موادی را در خودروی شما نکارد.

طرح جدید فورد در مارس 2023 به عنوان پتنت به ثبت رسید. اطلاعات مربوط به این اختراع جدید در 19 سپتامبر 2024 به رسانه ها ارائه شد. این اختراع برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر ناخواسته توسط رانندگان طراحی شده است.

در ایالات متحده آمریکا به خودروهایی که بدون اطلاع مالک در آنها مواد نصب می شود قاطر کور می گویند. قاطرهای کور یکی از راهبردهای رایج قاچاقچیان مواد مخدر در ایالات متحده برای انتقال مواد مخدر به داخل یا خارج از ایالات متحده است. این به قاچاقچیان اجازه می دهد تا مواد مخدر را بدون مشکل با قانون تجارت کنند.

ظهور فنتانیل چالش های جدیدی را به همراه داشته است. مواد مخدر را می توان در مقادیر بسیار کمتر حمل کرد و این امر حمل و نقل مواد را برای قاچاقچیان در وسایل نقلیه آسان تر می کند. آسیب پذیری رله صندوق عقب در برابر سرقت و دستکاری به قاچاقچیان اجازه می دهد تا به راحتی مقداری فنتانیل را در صندوق عقب قرار دهند.

سیستم فورد چگونه برای جلوگیری از قاچاق ناخواسته مواد مخدر کار می کند؟

این سیستم با استفاده از رادارها و سنسورهای خودرو کار می کند. اگر سیستم هر گونه فعالیت غیرعادی را تشخیص دهد، دوربین ها را فعال می کند و شروع به ضبط فیلم از اطراف خودرو می کند. از این ویدئو می توان به عنوان مدرکی بر بی گناهی راننده استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر شخصی برای مدت طولانی در نزدیکی ماشین شما بایستد، این سیستم برای ضبط تصاویر فعال می شود.

فناوری فورد از قاچاق مواد مخدر در خودروی شما جلوگیری می کند

جلوگیری از قاچاق مواد مخدر توسط فورد

افزودن هر گونه وزن اضافی به بدنه خودرو باعث رانندگی متفاوت خودرو می شود. سیستم هوشمند فورد نیز متوجه این تغییر وزن شده و آن را به عنوان گزارش ثبت می کند. البته این سیستم مانند بیلبوردهای داخل خودرو همچنان یک اختراع است و شاید هرگز شاهد نصب آن در خودروی واقعی نباشیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *