فهرست سرمایه‌گذاران ایکس منتشر شد؛ از شاهزاده سعودی تا جک دورسی و بایننس

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سرانجام، پس از مشاجرات فراوان، ایلان ماسک مجبور شد فهرست بلندبالایی از سرمایه گذاران X را به دادگاه بکشاند. این افراد و سازمان ها به ماسک کمک کردند تا خرید 44 میلیارد دلاری توییتر را تضمین کند.

به گزارش NBC، اسناد ارائه شده توسط وکلای ایلان ماسک در دادگاه فدرال نشان می دهد که چه کسی پول مورد نیاز برای خرید توییتر را برای این میلیاردر فراهم کرده است. در میان آنها می توان نام های بسیار آشنا را دید. این اولین لیستی است که اسامی کامل سرمایه گذاران X در آن قابل مشاهده است.

بیش از 95 سرمایه گذار به ایلان ماسک برای خرید توییتر کمک کردند

وکلای X ابتدا سعی کردند این لیست را مخفی نگه دارند، اما به درخواست یک قاضی فدرال و پس از شکایت کارکنان سابق شرکت به دلیل نقض قرارداد، لیست کامل سرمایه گذاران X برای عموم منتشر شد. این وکلا پیش از این با ارائه نسخه ویرایش شده این فهرست سعی در محرمانه نگه داشتن نام برخی از سرمایه گذاران داشتند.

در میان اسامی منتشر شده می توان نام «جک دورسی» موسس و مدیر عامل سابق توییتر را نیز مشاهده کرد. حضور دورسی در این فهرست به این دلیل است که او قبل از خرید ماسک در توییتر سهامدار بود و پس از فروش شرکت، بخشی از سهام خود را حفظ کرد. نام برخی از مدیران ارشد شرکت ایلان ماسک نیز در میان سرمایه گذاران X دیده می شود.

علاوه بر این، برخی از ستارگان دنیای هنر نیز به ایلان ماسک برای خرید توییتر کمک کردند، از جمله نام “شان کمز” که با نام هنری خود “Diddy” شناخته می شود. دیگر سرمایه گذاران X عبارتند از شاهزاده سعودی ولید بن طلال آل سعود، لری الیسون، بنیانگذار اوراکل و صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، و بیل آکمن، میلیاردر مشهور آمریکایی.

بر اساس این لیست، X دارای 95 سرمایه گذار است، اما در سال 2022 که ماسک قصد خرید این شرکت را داشت، تنها 18 سرمایه گذار در اسناد قانونی آن ذکر شده است.

منبع: دیجیاتو

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *