فوت ۱۸۸ نفر امسال در اتوبان‌ها

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: در صورت ممنوعیت تردد عابران پیاده و موتورسواران در بزرگراه ها؛ تعداد مرگ و میرها قطعا کاهش خواهد یافت.

سرهنگ احسان مومنی با اشاره به اینکه طی شش ماه امسال 17 هزار و 839 تصادف در پایتخت به ثبت رسیده است، گفت: این آمار به معنای ثبت روزانه 100 تصادف توسط همکاران ما است.

وی در خصوص تعداد فوتی های تصادفات افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که 63 درصد تصادفات منجر به فوت در بزرگراه ها رخ می دهد و در 6 ماهه نخست امسال متاسفانه 188 نفر در محورهای تهران به علت فوت شده اند. تصادفات و در واقع هر روز یک نفر در جاده ها کشته می شود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در این تصادفات 3 هزار و 732 نفر معادل 20 نفر در روز مجروح شدند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان ها منتقل شدند.

وی گفت: با تجزیه و تحلیل این تصادفات مشخص شد که تنها 19 درصد فوتی ها راننده و سرنشین، 41 درصد فوتی ها راننده موتورسیکلت و 40 درصد نیز عابرین پیاده هستند.

مومنی با اشاره به اینکه امیدواریم از تردد عابران پیاده و موتورسواران در بزرگراه ها به طور کامل جلوگیری شود، گفت: عابران پیاده حق تردد در بزرگراه ها را ندارند و برای عبور ایمن از بزرگراه ها باید از پل های عابر پیاده استفاده کنند. موتورسواران نیز نباید وارد بزرگراه ها شوند، زیرا برخی از بزرگراه ها مانند امام علی (علیه السلام)، شهید شمران و شهید ستاری بسیار شیب دار هستند و ممکن است موتورها واژگون شوند. علاوه بر این، به دلیل سرعت بالای خودروها، هرگونه برخورد ممکن است منجر به مرگ شود.

وی افزود: اگر عابران پیاده و موتورسیکلت ها از محورهای بزرگراهی ما خارج شوند؛ ببینید تصادفات فوتی در تهران چقدر کاهش پیدا کرده که به 81 درصد می رسد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *